پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
با توجه به نیازی که ما به انرژی برق داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برای ساخت یک نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی به عنوان یک ظرفیت جدید برنامه‌ریزی کردیم که هزار مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی است و بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیپذیر مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد و مطالعات فنی در دست اقدام است و انشاا... به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
شعار سال: عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه متافو گفت: این نمایشگاه می‌تواند ارتباط بین بخش‌های مختلف فولاد را تقویت کند و زنجیره تولید فولاد در کشور را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه با مسئولیتی که برای خودش تعریف کرده است. به عنوان صنعت مادر و یک صنعت زیربنایی تامین مواد اولیه و نیاز‌های صنایع پایین دستی را بخصوص درباره محصولات عریض مانند ورق‌های نورد شده گرم و سرد برای خود متصور و وظیفه می‌داند.

اکبری ادامه داد: ما سعی کردیم در سال‌های مختلف با سیاست‌گذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت از نظر کمی و کیفی بتوانیم حداکثر نیاز‌های صنایع پایین دستی به ورق‌های فولادی تامین کنیم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های انرژی بخصوص گاز طبیعی گفت: متاسفانه در سال جاری با توجه به محدودیت‌هایی که برای تامین انرژی مواجه شدیم با مشکلات مختلفی همراه شدیم و به شکلی که در تابستان برای تامین برق و در زمستان برای تامین گاز مورد نیاز با مشکلاتی همراه شدیم. البته سعی کردیم تا با برنامه‌ریزی‌های درست مانند ذخیره‌سازی تولیدات بخصوص در نورد گرم و نورد سرد کسری در خطوط تولید نداشته باشیم و مشکلی در تولید فولاد خام به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که هر ساله انجام می‌دهیم برخی محصولات به سبد تولیدات اضافه می‌کنیم و برنامه‌ریزی امسال بدین شکل است که حدود هشت محصول جدید را تولید کنیم که البته تعدادی از این محصولات ساخته شد که حدود شش محصول ساخته، تست و برای مشتریان ارسال شده است. آخرین محصولی که تولید شده تخته فولاد APIX۸۰ که خوشبختانه در فولاد اکسین هم نورد شده که قسمت عمده‌ای از صنایع نفت و گاز را شامل لوله‌های انتقال گاز و گاز ترش می‌تواند تامین کند.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه‌های برق توسط فولاد مبارکه گفت: با توجه به نیازی که ما به انرژی برق داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برای ساخت یک نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی به عنوان یک ظرفیت جدید برنامه‌ریزی کردیم که هزار مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی است و بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیپذیر مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد و مطالعات فنی در دست اقدام است و انشاا... به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این نیروگاه‌ها به تدریج در مدار قرار خواهند گرفت، ولی افق تکمیلی نهایی نیروگاه‌ها سه سال است و اولین فاز بهره‌برداری ۱۸ ماه و فاز بعدی سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۶۶۲۷۲، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین