پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
البته اوضاع در کشور ما آنقدر‌ها هم بحرانی نیست. به تازگی مجموعه‌های نخبگانی تلاش کرده‌اند با راه‌اندازی امکانات آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان را خصوصا در مناطق دوردست، به امکانات باکیفیت مشاوره‌ای فراهم کنند. یکی از این مجموعه‌ها، «آکادمی امروز» است.
شعار سال: «میلیون‌ها دانش‌آموز، محروم از مشاوره تحصیلی!» این خبر مربوط به چندسال گذشته نیست؛ بلکه تیتر خبر یکی از روزنامه‌های رسمی کشور در همین چند روز گذشته است؛ تیتری که بیانگر یک شکاف عمیق در وضعیت مشاوره آموزشی در کشور است. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی، افت تحصیلی در این مقطع به رقم ۸.۶ درصد رسیده است.

رئیس گروه برنامه ریزی آموزش و پرورش می‌گوید تنها ۱۴۵ مرکز مشاوره آموزشی در کشور داریم. اگر این عدد را در کنار رقم ۱۳۰۰ شهرستان کشور بگذاریم به روشنی مشخص است که خلا جدی در این زمینه وجود دارد.

دکتر ایروانی: نمی‌شود با تفکرات تاریخ گذشته، بحران مشاوره آموزشی را حل کرد!


اما اعتقاد مدیرعامل آکادمی امروز، در این مساله کاملا متفاوت با روندی است که اتفاق می‌افتد. دکتر ایروانی ادامه این روند را اشتباه می‌داند. او می‌گوید: «هنوز هم که هنوز است تصور می‌کنیم می‌توانیم با تاسیس مراکز مشاوره‌ی آموزشی، این خلا میلیونی را پر کنیم؟ به فرض هم که آموزش و پرورش بتواند در همه جای کشور ساختمانی را برای مشاوره آموزشی بسازد! چگونه می‌خواهند مشاور آموزشی باکیفیت به روستا‌های مرزی کشور بفرستند؟ یعنی دوستان به مساله نیروی انسانی و مشاور حرفه‌ای آموزشی توجه ندارند.»

دکتر ایروانی اعتقاد دارد اگر رو به امکانات نوین تکنولوژی نیاوریم، مجبوریم که چندین برابر هزینه کنیم و در عمل هم هیچ نتیجه‌ای به دست نمی‌آوریم!

هندوستان و چالش ۱۸۰ میلیون دانش آموز!
مرور تجربه‌های دنیا می‌تواند ما را از انتخاب مسیر‌های غلط نجات دهد. اگر به نظر می‌رسد که جمعیت ۱۴ میلیونی دانش‌آموزان ایران، جمعیت زیادی است باید بدانیم که کشور هندوستان حدود ۱۸۰ میلیون دانش‌آموز دارد. خب در این کشور آسیایی چگونه ۱۸۰ میلیون دانش‌آموز به خدمات باکیفیت مشاوره‌ای و آموزشی دسترسی دارند؟ پاسخ این مساله چیزی نیست جز روی آوردن به «یادگیری آنلاین»! بزرگترین استارتآپ‌های این کشور یعنی «بایجوس» و «ایرودیتوس» در حوزه آموزش آنلاین فعالیت می‌کنند؛ و در این کشور با استفاده از امکانات تکنولوژی میلیون‌ها دانش‌آموز، دسترسی عادلانه به خدمات مشاوره‌ای و آموزشی دارند!

آکادمی امروز، «بایجوس ایرانی» است؟
البته اوضاع در کشور ما آنقدر‌ها هم بحرانی نیست. به تازگی مجموعه‌های نخبگانی تلاش کرده‌اند با راه‌اندازی امکانات آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان را خصوصا در مناطق دوردست به امکانات باکیفیت مشاوره‌ای فراهم کنند. یکی از این مجموعه‌ها، «آکادمی امروز» است. دکتر ایروانی مدیرعامل این مجموعه در رابطه با شباهت محصول منتورینگ آنلاین با خدمات مجموعه بایجوس می‌گوید: «ایده منتورینگ آنلاین در ابتدا مخصوص جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر تهران بود، اما برای تکمیل و بهبود این محصول از تجربه‌های مشابه دنیا مثل بایجوس استفاده کردیم.»

«منتورینگ آنلاین»! تجربه ورود تکنولوژی در مشاوره آموزشی
یکی از تجربه‌های آکادمی امروز در استفاده از تکنولوژی در آموزش، «منتورینگ آنلاین» است. این طرح با استفاده از تکنولوژی نوین، دسترسی دانش‌آموزان را به خدمات مشاوره‌ای آموزشی آسان‌تر کرده است. نتیجه استفاده از این راهبرد، دسترسی بیش از ۲۰۰ شهرستان و ۱۲۰ روستای کشور به خدمات مشاوره‌ای باکیفیت آموزشی است.

آرمان «آکادمی امروز» ایجاد دسترسی عادلانه دانش‌آموزان ایرانی به خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در کشور خصوصا در مناطق محروم است؛ آرمانی که با استفاده از ظرفیت عظیم تکنولوژی دور از دسترس نیست. برای آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه می‌توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

Emrooz.net
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۴۸۷۶۵، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین