پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: در سال جاری ۵ هزار تن گندم وارداتی از روسیه را به دلیل داشتن علف هرز مرجوع کردیم همچنین ۲۷ هزار تن جو از برزیل بازگشت کردیم هر چند کشور نیاز زیادی به نهاده‌های دامی داشت.

شعار سال: نشست خبری کیخسرو چنگلوایی با موضوع گزارش عملکرد 100 روزه دولت جدید برگزار شد. وی با اشاره به اقدامات سازمان در 8 ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت 17 میلیون و 700 هزار هکتار عوامل خسارت‌زا، بیماری، آفت و علف‌های هرز در محصولات زراعی و باغی را از بین بردیم. همچنین در 5 میلیون و 800 هزار هکتار مبارزه بیولوژیک و شیمیایی را انجام دادیم و تا آنجایی که ممکن است سعی داریم مبارزات خود را با آفت‌های بیولوژیک انجام دهیم.
 
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات سازمان در خصوص ضوابط قرنطینه تاکید کرد: 22 میلیون و 480 هزار تن ضوابط قرنطینه را اجرا کردیم و برای آنها گواهی سلامت صادر شد که این میزان نسبت به سال گذشته موفق‌آمیز بوده است.
 
چنگلوایی با اشاره به آمار صادرات محصولات کشاورزی افزود: در سال گذشته بیش از 4 میلیون و 600 هزار تن صادرات داشتیم.
 
وی با بیان اینکه سیاست ما در سازمان، حفظ سلامت محصولات است، بیان داشت: راهی جز استفاده از سموم کم‌خطر نداریم به همین دلیل با تنوع مناسب آفت‌کش‌ها بیش از 39 هزار تن سموم حشره‌کش، علف‌کش را تامین کردیم و تا پایان سال نیاز ما در این بخش تامین است.
 
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه از 17 میلیون و 700 هزار هکتار مبارزه با عوامل خسارت‌زا 6 میلیون هکتار آن در دولت جدید صورت گرفته است،‌ خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون و 540 هکتار مبارزه با عوامل غیرشیمیایی و بیولوژیک در 100 روز دولت جدید انجام گرفت. وظیفه ما مبارزه با سموم شیمیایی است.
 
چنگلوایی  درباره اینکه آیا کیوی تولید شده در ایران از سوی هند مرجوع شده است، گفت: از گوشه و کنار خبر مرجوع شدن کیوی از کشور هند به گوش ما رسیده اما این خبر هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده است از این رو نمی‌توانیم درباره آن اظهارنظر کنیم. هرگاه نامه آن به دست ما رسید آن را رسانه‌ای خواهیم کرد. تولیدکننده و صادرکننده ما باید در تولید، کیفیت، استانداردها و بسته‌بندی‌های کشورهای بازار هدف را در نظر بگیرد.
 
رییس سازمان حفظ نباتات بابیان اینکه ارز ترجیحی از سال 98 برای واردات سم به پایان رسید، خاطر نشان کرد: از سال 99 اگر محموله‌ای در سال 98 ثبت سفارش آن انجام شد اما در سال 99 از گمرک ترخیص شد باید با ارز نیمایی وارد شود و واردکننده مابه التفاوت آن را به پرداخت کند.
 
وی در ادامه با اشاره به ورود دولت‌های روسیه و ایران برای حل مشکل واردات فلفل دلمه‌ای به روسیه، افزود: سازمان قرنطینه و وزارت کشاورزی روسیه مدعی شده است که نهاد بدون هماهنگی با آنها ورود کرده است و مانع ورود این محموله شده است باید بگویم که آنها بر این باورند که در این محموله از 4 سموم استفاده شده که در روسیه ثبت نشده‌اند و بحث باقی ماندن سموم در این محموله مطرح نیست.
 
به گفته چنگلوایی، سازمان حفظ نباتات در زمینه آفت بیماری‌ها، علف هرز و گواهی بهداشت برای صادرات محصولات فعالیت دارد.
 
وی بابیان اینکه مرجوع شدن محصولات در تمام دنیا وجود دارد، افزود: در سال جاری 5 هزار تن گندم وارداتی از روسیه را به دلیل داشتن علف هرز مرجوع کردیم همچنین 27 هزار تن جو از برزیل بازگشت کردیم هر چند کشور نیاز زیادی به نهاده‌های دامی داشت.
 
وی در پایان بیان کرد: در رصدهای  سازمان 2 هزار و 660 لیتر سم تقلبی کشف و ضبط شد که باید بگویم حجم قابل توجهی از این میزان در استان فارس کشف شده است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:  20 آذر  1400، کدخبر: 1168148، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین