پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۸۲۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
عضو کمیسیون برنامه ارز یارانه‌ای را منشاء فساد دانست و از دولت خواست مابه‌التفاوت نرخ ارز نیمایی و نرخ ترجیحی را در قالب یارانه نقدی یا کارت خرید کالا‌های اساسی، به دهک‌های پایین پرداخت کند.

  شعار سال:جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص حذف ارز ترجیحی برای واردات نهاده‌های دامی گفت: ملاک قیمت‌گذاری برای نهاده‌های دامی و محصولات پروتئینی عملاً ارز نیمایی بوده است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف ارز ترجیحی از همه کالاها به جز نان و دارو و جایگزینی ارز نیمایی راهکار درستی برای هدایت اقتصاد کشور است.
 
وی افزود: برخی خانوارها در این مدت توانستند کالاهای پروتئینی را با قیمت ارز ترجیحی دریافت کنند اما عموم خانوارها نتوانستند از این امکان استفاده کنند بنابراین حذف ارز ترجیحی پیش از این آثار تورمی خود را داشته است.
 
قادری در مورد پیش‌زمینه‌های اجرای این طرح گفت: دولت باید در قالب یارانه نقدی یا کارت خرید کالاهای اساسی، مابه‌التفاوت نرخ ارز نیمایی و نرخ ترجیحی را به دهک‌های پایین جامعه بازگرداند و از سوی دیگر، با افزایش راندمان تولید در راستای کاهش قیمت کالاهای اساسی گام بردارد. ارتقای تولید و بهره‌وری اقدام پایدار برای کاهش قیمت کالاهای اساسی است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ارز یارانه‌ای زمینه رانت و سوءاستفاده را فراهم می‌کند، گفت: افرادی که ارز یارانه‌ای دریافت می‌کنند، کالاها را بیش از قیمت واقعی‌اش ارزش‌گذاری می‌کنند و این اقدام زمینه‌ای برای سوءاستفاده است، اما زمانی که کالایی با ارز نیمایی وارد می‌شود، به همان قیمت به فروش می‌رسد بنابراین زمینه رانت حذف می‌شود.
 
قادری تأکید کرد: دولت باید اطلاع‌رسانی دقیقی درباره عواقب ادامه مسیر اختصاص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی انجام دهد تا مردم آمادگی لازم برای حذف ارز ترجیحی را داشته باشند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون ، تاریخ انتشار:  29 آذر 1400، کدخبر: ،www.purson.ir،376407

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
0
چه مردم آمادگی داشته باشن و چه نداشته باشن ارز ترجیحی حذف میشه و مشکلات اقتصادی مردم هم بیشتر میشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
0
0
دلت خوشه دکتر قادری؟ ممه رو لولو برد تموم شد دادا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین