پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود همه ملاحظه‌های جدی درباره انتخابات، نظر به ایمان عمیقمان به حاکمیت قانون، بر پایبندی خود به حکم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات تأکید می‌کنیم، اما در دولت آینده مشارکت نخواهیم داشت.

شعار سال:حکیم در این بیانیه که امروز (دوشنبه) منتشر شد، بار دیگر به گروه‌های پیروز در انتخابات تبریک گفت و افزود: از گروه‌های پیروز می‌خواهیم که متناسب با مسئولیتی که بر عهده آنهاست برای خدمت به ملت و تسریع در تشکیل دولت شایسته و منسجمی تلاش کنند که همه طرف‌های علاقه‌مند به مشارکت و پذیرای مسئولیت در آن حضور داشته باشند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بار دیگر تأکید کرد که در دولت آینده مشارکت نخواهد داشت.
 
دادگاه فدرال عراق به عنوان مرجع نهایی حل اختلافات، بعد از ظهر امروز ( دوشنبه) شکایت ها علیه انتخابات ۱۸ مهر گذشته را رد کرد.
 
دادگاه همچنین از پارلمان آینده عراق خواست تا قانون انتخابات را اصلاح کند.
 
بسیاری از گروه های سیاسی عراق به ویژه جناح های شیعی معتقدند که در انتخابات پارلمانی زود هنگام ۱۸ مهر گذشته دستکاری و تقلب های گسترده صورت گرفته است.

معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی، نهاد کمیسیون عالی مستقل را که باید طبق قانون بیطرف باشد، متهم به دخالت در فرایند رای گیری و مقاومت در برابر خواست معترضان و بررسی شکایت ها کردند.

جناح‌های شیعی در چندین نشست تاکید کردند که با ارائه مستندها و مدارک قطعی از تقلب و دستکاری آرا از راه‌های قانونی شکایت‌های انتخاباتی خود را پیش خواهند برد و اکنون در انتظار نظر نهایی دادگاه فدرال عراق در باره پذیرش یا رد نتایج انتخابات هستند.
 
ائتلاف فتح شکایات خود در قالب ۲۰ پرونده شامل اسناد و شواهد مختلف مبنی بر تقلب در انتخابات را به دادگاه ارائه کرده و خواستار ابطال نتایج آرا شده است.
 
ائتلاف فتح در این دور از انتخابات موفق به کسب ۱۷ کرسی شده است.
 
در عین حال طی روزهای اخیر بویژه در روز شنبه این هفته هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخابات در بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق دست به تجمعات اعتراضی زدند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:6 دی 1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84592537

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین