پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: پنج درصد از اعتبارات سازمان، صرف اشتغال‌زایی معتادان می‌شود.

شعار سال: انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه مراسم افتتاح کارگاه توانمندسازی معتادان بهبود یافته، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت کشور معتادند و این در حالی است که یکی از استراتژی‌های سازمان، اشتغال‌زایی برای نجات‌یافتگان و ارتقای دانش و مهارت این قشر در مراکز اجتماع‌محور است.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه پارسال 2370 نفر و طی شش ماهه نخست امسال نیز 1800 نفر از معتادان بهبود یافته صاحب شغل شدند و این می‌تواند نویدی برای تقویت عزم و اراده جهت تداوم پاک بودن و بازنگشتن به مسیر اعتیاد باشد. در واقع اشتغال‌زایی برای معتادان بهبود یافته وظیفه‌ای است که قانون‌گذار به سازمان بهزیستی محول کرده است.

وی افزود: امیدواریم سهم اشتغال‌زایی توسط سازمان بهزیستی در برنامه بودجه سال 95 روند رو به رشدی داشته باشد و از این طریق بتوانیم احتمال بازگشت بهبود یافتگان به مسیر اعتیاد را به صفر برسانیم.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بهزیستی در طول دولت تدبیر و امید تاکنون موفق به واگذاری 33 هزار واحد مسکونی به جامعه هدف شده که تعدادی از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نیز شامل می‌شد. در واقع تامین مسکن برای افراد تحت پوشش از جمله خانواده نجات‌یافتگان از اعتیاد همیشه یکی از وظایف سازمان به شمار می‌رود.

رییس سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به اینکه مجلس 10 هزار میلیارد ریال جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در اختیار بهزیستی قرار داده است، گفت: هر یک از افراد تحت پوشش بهزیستی در صورت اشتغال‌زایی فردی 150 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کند و کسانی هم که با به کارگیری پنج نفر از افراد تحت پوشش اشتغال‌زایی می‌کنند می‌توانند به ازای هر یک نفر 150 میلیون ریال (در مجموع 75 میلیون ریال) تسهیلات دریافت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بهبود یافتگان با فراغ بال به آغوش گرم خانواده‌های‌شان باز گردند، از این رو با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده تا بر اساس آن، بهبود یافتگان جهت ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به این مراکز معرفی شوند. همچنین تحت نظر مددکاران اجتماعی ارتقای روحیه یافته و بتوانند به سلامت به سطح جامعه و خانواده باز گردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان توانسته پل ارتباطی بین جامعه هدف و کارآفرینان باشد، به گونه‌ای که حتی در برخی موارد حق بیمه کار فرما را نیز پرداخت می‌کند؛ چرا که معتقد است رابطه مستقیمی بین نبود شغل و بازگشت به اعتیاد وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار : 29 آبان 1394 کد خبر: 94082917486، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین