پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
مهدی صفری گفت: اخیرا کشور‌های مختلف به خصوص کشور‌های همسایه استاندارد‌های خود را در مورد مسائل کشاورزی ارتقا داده‌اند و ما باید چنین کاری انجام دهیم و با این استاندارد‌ها خود را تطبیق دهیم تا مشکلاتی که بعضا در این زمینه به وجود می‌آید برطرف شود.

شعار سال: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر هیاتی از ایران به روسیه در ارتباط با پیگیری موضوع صادرات فلفل ایران به این کشور و برخی از مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده بود، گفت: به زودی هیاتی از روسیه به تهران سفر خواهد کرد.

 مهدی صفری در پاسخ به سوالی در ارتباط با مشکل به وجود آمده در صادرات برخی از صیفی‌جات ایران به آسیای مرکزی و روسیه اظهار کرد: اخیرا کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه استانداردهای خود را در مورد مسائل کشاورزی ارتقا داده‌اند و ما باید چنین کاری انجام دهیم و با این استانداردها خود را تطبیق دهیم تا مشکلاتی که بعضا در این زمینه به وجود می‌آید برطرف شود.
 
این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در بحث صادرات تمرکز ما بر روی صیفی جات است و ما باید مواظب باشیم که حادثه فلفل و مسائلی که در رابطه با صادرات آن پیش آمد رخ ندهد، گفت: ۹ ماه پیش به ما خبر داده بودند و خوب مسائل به این صورت شد و در این مدت تلاش شده است که مسئله به وجود آمده رفع شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا این موضوع پیگیری نشده است، گفت: در وزارت کشاورزی مشکلاتی بوده است و این موضوع به دست فراموشی سپرده شده و اکنون که وزیر متوجه این موضوع شده‌اند با آن برخورد کرده‌اند. مسائلی که باید انجام می‌شد انجام شده است و تعویض مقامات مربوطه نیز انجام شده است و الحمدلله کار به سمت حل شدن در حال حرکت است. یک هیاتی از ایران به آنجا رفت و یک هیات دیگر قرار است بیاید تا تطبیق لازم صورت بگیرد. با چند کشور آسیای مرکزی نیز این اتفاق افتاد و خوشبختانه توانستیم مسائل را رفع کنیم.
 
مهدی صفری در گفت‌وگو با صدا و سیما با تبیین مباحث مطرح در نشستی که با حضور نمایندگان نهادهای مختلف برگزار شد، گفت: در این جلسه موضوع توسعه روابط اقتصادی با ترکیه و چالش‌های آن را بررسی کردیم.
 
وی مسایل مالی در روابط ایران و ترکیه را از موضوعات مطرح در این نشست دانست و افزود: درخصوص مشکلات و چالش‌های مربوط به حوزه مالی و چگونگی رفع آن و نیز گسترش روابط تجاری دو کشور تبادل نظر شد.
 
 صفری مسایل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قراردادها و تفاهم نامه‌های تهران - آنکارا در این حوزه را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه برشمرد.

معاون وزیر امورخارجه گفت: در این جلسه درباره مساله انرژی، برق و مشکلات مالی و اختلاف نظر در این خصوص و نیز طرح‌های مشترک میان ایران و ترکیه تبادل نظر شد.
 
وی موضوع صدور گاز به ترکیه را از دیگر موضوعات مطرح در نشست بررسی راهکارهای ارتقای روابط اقتصادی تهران - آنکارا دانست و افزود: ادامه صدور گاز به ترکیه و قرارداد دو کشور در این زمینه بررسی شد و مسئولان ذی ربط گزارش هایشان را در این خصوص ارایه کردند.
 
صفری گفت: از دیگر موضوعات مهم مطرح در این نشست صادرات دارو به ترکیه بود، زیرا وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است که بتوانیم به ترکیه دارو و به ویژه واکسن صادر کنیم.
 
معاون وزیرامورخارجه افزود: اخیرا وزارت بهداشت مجوز داده است که تا سقف حدود ۲۰ درصد واکسن بتوانیم صادر کنیم البته پس از آنکه نیازهای کشور تامین شود.
 
وی صدور فناوری‌های نو به ترکیه را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست دانست و گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که پارک فناوری مشترکی در ترکیه ایجاد کنیم، این طرح بسیار مهمی است.
 
صفری افزود: کشورمان در حوزه فناوری‌های نو پیشرفت‌های بسیاری داشته است و صادرات این فناوری‌ها می‌تواند فواید اقتصادی خوبی داشته باشد به ویژه آنکه ترکیه بازار خوبی برای این محصولات ماست.
 
معاون وزیرامورخارجه گفت: کشورمان در تولید تجهیزات پزشکی به ویژه در محصولات "نانو و بیو " به خصوص داروهای بیویی پیشرفت‌های خوبی داشته است و این پیشنهاد مطرح شد که اینگونه محصولات را به ترکیه صادر کنیم
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ، تاریخ انتشار:  12دی 1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،655117

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
ارتقا استانداردها و به روز شدن موردی هست که باید انجام بشه ولی ما انجامش نمیدیم و میگیم کشورها انجامش دادن..شما در جزیان نبودین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
کشورهای همسایه ارتقا دادن استانداردهاشون رو خب شما هم ارتقا بدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین