پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
خانواده نوجوانان ایلامی که روز پنجشنبه در اثر برخورد با مین در مرز مهران مجروح شده بودند از عدم رسیدگی‌های مناسب درمانی در بیمارستان امام‌خمینی شهر ایلام ابراز نارضایتی می‌کنند.
شعار سال: پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه سال جاری ۴ نوجوان ایلامی که از عشایر منطقه شهرستان مرزی مهران بودند بر اثر انفجار مین زخمی شدند. با گذشت ۴ روز از این حادثه تلخ، ۲ نفر از مجروحین آن به دلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی در زیر سیاه‌چادری در مرز مهران به سر می‌برند.

دایی یکی از این دو نوجوان با ابراز گله‌مندی از عدم رسیدگی‌های درمانی به این دو نوجوان در ایلام گفت: پس از وقوع حادثه برای این دو نوجوان ۶ و ۱۲ ساله آن‌ها را به بیمارستان امام حسین شهر مهران اعزام کردند.
 
عبدالله مرادخانی افزود: بعد از ویزیت توسط پزشک بیمارستان مهران آن‌ها را به بیمارستان امام‌خمینی شهر ایلام اعزام کردند و در آنجا توسط کادر درمان مورد معالجه قرار گرفتند. در بیمارستان امام‌خمینی ایلام، پانسمان‌های این دو کودک را عوض کردند و گفتند که اینجا چشم‌پزشک نداریم و باید آن‌ها را به مطب خصوصی ببرید. مجروحین را با همان شرایط وخیمی که داشتند به خانه (سیاه‌چادر) در مهران بردند. همان شبی که از ایلام برگشتند به دلیل جراحات فراوان و عفونت غیر قابل کنترل چشم و گوش و... مجددا آن‌ها را به بیمارستان مهران منتقل کردند و پس از ۴ ساعت معطلی رسیدگی مناسبی از سوی کادر درمان صورت نگرفت. به مسوولان بیمارستان مهران مراتب نارضایتی و عدم رسیدگی به احوال این حادثه‌دیدگان را اطلاع دادم که در جوابم گفتند ما هیچ کاری نمی‌توانیم برای‌شان انجام بدهیم فقط پانسمان‌های‌شان را عوض می‌کنیم. حالا از ناچاری و به دلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی در بیمارستان امام‌خمینی شهر ایلام و شهر مهران با داروی‌های سنتی زخم‌های کودکان را مداوای مقطعی می‌کنیم.

رییس بیمارستان امام‌خمینی شهر ایلام در این باره گفت: بستری دست ما نیست باید پزشک متخصص نظر بدهد. گاهی شرایطی وجود دارد که یک بیماری به بستری نیاز ندارد و این را پزشک متخصص تشخیص می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که این افراد زخمی شده‌اند و با شرایطی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که شدت مجروحیت آن‌ها در اثر برخورد با مین کاملا مشهود و اوضاع خوبی نداشته‌اند و بیمارستان امام به آن‌ها گفته است به مطب خصوصی مراجعه کنید، گفت: چنین چیزی دور از ذهن است؟ اجازه بدهید این موضوع را بررسی کنیم.
مدیر بیمارستان امام‌خمینی ایلام نیز در این باره گفت: روز شانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ دو نفر از مجروحین به نام عرفان و ذوالفقار فرضی به بیمارستان امام شهر ایلام اعزام شدند که ذوالفقار فرضی به دلیل شدت جراحات و قطع عضو به تهران اعزام شد. یک روز بعد از این حادثه در تاریخ ۱۷ دی ماه ساعت ۴۵: ۱۵ دقیقه دو نفر دیگر از مجروحین (سالار و ذوالفقار مرادخانی) به بیمارستان مراجعه می‌کنند. این دو مجروح پس از ویزیت توسط چشم‌پزشک و طب اورژانس با دستور دارویی از بیمارستان ترخیص می‌شوند. عصر ۱۹ دی‌ماه این دو مجروح (سالار و ذوالفقار مرادخانی) به بیمارستان امام مراجعه کرده‌اند. بیماران مجددا توسط پزشک ویزیت شده‌اند و، چون به جراحی قرنیه تحت سونوگرافی نیاز دارند و فقط در تهران امکان‌پذیر است از طریق ستاد هدایت، آماده اعزام به تهران هستند.
عموی این مجروحین در واکنش به اظهارات مدیر بیمارستان امام که گفته بود مجروحین خودشان به بیمارستان امام مراجعه کرده‌اند، گفت: روز جمعه با آمبولانس بیمارستان مهران به ایلام اعزام شدند. این دو بچه ۲ روز است که با بدترین حالت و وضعیت ممکن در منزل (سیاه‌چادر) درد را تحمل می‌کنند و با گذشت ۴۸ ساعت از آن موضوع، تازه الان می‌گویند باید به تهران اعزام شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتماد، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۷۹۵۰۳، www.etemaad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
منتظر چه اتفاقی بدتر از این هستین که به این مین ها رو خنثی نمی کنین؟ این بچه ها هیچ گناهی ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین