پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
از پله های قسمت رزرو تغذیه دانشگاه آزادکه پایین می روی به اتاقی می رسی که می توانی با دادن کارت بانکی و پرداخت 2 هزار تومان غذا دریافت کنی! چه دانشجو باشی چه نباشی!
شعارسال: گروه دانشگاه ایلام رصد:: یکی ازعمده مشکلاتی که دانشجویان در طول تحصیل با آن مواجه هستند، کیفیت غذای سلف سرویس ها است، وقتی دانشجویان از غذای ارائه شده در سلف دانشگاه رضایت داشته باشند، بسیار بر روند تحصیلی و آموزشی آنان نیز اثر گذار است، اما متأسفانه بسیاری از دانشگاه ها کاهش هزینه ها را بر کیفیت ترجیح داده، و اهمیت زیادی به تنوع غذاها، مغذی و مفید بودن آنها ندارند.

آنچه که در این میان بر اهمیت قضیه می افزاید، بالا بودن قیمت غذا در مقابل کیفیت پایین آن است، که این مورد در دانشگاه هایی که تهیه و تأمین غذا را به پیمانکار سپرده است، از سوی خود دانشگاه قابل نظارت و پیگیری است، اما در دانشگاه ها و مراکز علمی که خود دانشگاه مسئولیت این امر را عهده دار است، نباید برای صرفه جویی در هزینه ها، و کاهش آن عنصر کیفیت را نادیده بگیرند.

در پی سلسله گزارش های خود در خصوص سلف های دانشجویی این بار سراغ سلف سرویس دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام رفته است، تا از نزدیک به چگونگی ارائه غذا، و کیفیت آن و برخورد کارکنان سلف با دانشجویان را در قالب نقد منصفانه قرار دهد.

ساعت 12 و نیم ظهر بود که عده ای از دانشجویان با در دست داشتن فیش های غذا و کارت تغذیه در انتظار باز شدن درب سلف سرویس هستند، با این سئوال که چرا اینجاایستاده اید، به جمع آنها پیوستم، یکی از آنها شروع به صحبت کرد: " واای از دست این سلف هنوز باز نشده! باید نهارم را بخورم و بعد از نماز ساعت یک دوباره کلاسم شروع می شود، از صبح تا الان چیزی نخوردم، اینکه درب سلف همیشه تا ساعت یک باز نمیشه معضل بزرگی به حساب می آید".

دانشجویی که تازه خودش را به سلف رسانده بود گفت: "هنوز سلف باز نشده، من به شدت گرسنه هستم، صبح هم بدون صبحانه سر کلاس رفتم، اوضاع این سلف درست شدنی نیست. ساعت 12 قاعدتا باید سلف باز شود تا دانشجویان بتوانند چیزی بخورند".

یکی دیگر از دانشجویان نیز که روی نیمکت مقابل سلف نشسته بود، گفت: من الان از قسمت رزرو تغذیه آمده ام، گفتند چند لحظه دیگر در را باز خواهند کرد!

می گفت دانشجوی ارشد رشته روانشناسی است، و معمولا چون بومی استان نیست از غذای سلف استفاده می کند، اما با ابراز گلایه از این موضوع که معمولا درب سلف سرویس دانشگاه دیر باز میشود، بیان کرد: به نظر می رسد چون تعداد متقاضیان استفاده از سلف زیاد نیست بسته به شرایط نسبت به ارائه غذا اقدام می کنند یعنی یک روز که دانشجویان تعدادشون زیاده زود، و روزی که تعداد کم است و غذای کمی رزرو شده دیر درب سلف باز می شود.

"قسمت رزرو تغذیه وقتی مراجعه می کنیم، معمولا سعی می شود غذا را به صورت آزاد برای دانشجویان حساب کنند، یعنی دو برابر قیمت دانشجویی، اگر قیمت تعیین شده برای هر پرس غذای دانشجویی هزار تومان باشد، به صورت آزاد 2 هزار تومان دریافت می کنند".

وی افزود: امروز که من قادر به شارژ کارت تغذیه خود نبودم، 2 هزار تومان فیش پرداخت کردم اما با کارت تغذیه تا یک ماه قبل هشتصد تومان بود اما الان افزایش پیدا کرده است".

این دانشجوی دانشگاه آزاد با ابراز نارضایتی از کیفیت غذا نیز بیان داشت: برای غذاهای پر هزینه بر طبق ابلاغیه وزارت علوم و بخشنامه تغذیه باید 2 هزار تومان گرفته شود، آن هم برای دانشجویانی که سنوات غیر مجاز دارند اما من شاهد بودم که وقتی تعداد متقاضیان کم است هرکسی که غذا بخواهد اعم از دانشجو و غیره معمولا با استفاده از کارت بانکی می توانند هر تعداد که بخواهند غذا بخرند.

وی افزود: درست است که شرایط دانشگاه آزاد در نا مشخص بودن متقاضیان غذا تهیه و تأمین آن را با مشکل مواجه ساخته و ممکن است غذا زیاد یا کم بیاید، اما باید مسئولان دانشگاه با چاره اندیشی برای همین تعدادی که روزهای مشخص غذا رزرو می کنند چاره اندیشی کنند که هم به موقع و هم با هزینه مصوب، وهمچنین با کیفیت مطلوب تری غذا تهیه شود.

بعد از حدود نیم ساعت درب باز شد، و دانشجویان برای صرف غذا وارد سلف شدند، محیط تمیز و بهداشتی به نظر می رسید، از رفتار کارکنان گلایه ای نبود، اما کیفیت غذا را بسیار مناسب ارزیابی نکردند، یکی از دانشجویان گفت: معمولا چون در حجم بسیار بالا غذا تهیه نمی شود باید کیفیت بهتری داشته باشد، اما زیاد مطلوب نیست، همین امر باعث شده بود برخی با خود از منزل غذا بیاورند.

دانشگاه آزاد برخلاف دانشگاه های اصلی استان که قسمت تهیه و تأمین غذا را به پیمانکار سپرده اند، خود متولی این امر شده اند، لذا باید با وجود شهریه هایی که از دانشجویان گرفته می شود نسبت به کاهش قیمت غذا، بالا رفتن کیفیت آن و سرو سامان دادن به سلف سرویس اقدام جدی انجام دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلام رصد، تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1395، کدخبر: 25578، www.ilamrasad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین