پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه به آموزش‌های حضوری برگردیم، در پاسخ به اینکه آموزش‌های حضوری از چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم تحصیلی، آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های حضوری ببرد.
شعار سال: صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه دور بودن دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری تبعاتی در پی داشت اظهار کرد: متاسفانه شاهد افت تحصیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دانش آموزان هستیم؛ به‌ویژه در مقطع دبستان موضوع اجتماعی پذیری و جمع پذیری دانش آموزان و همچنین تحرک بچه‌ها دچار اشکال شد.

وی افزود: از طرفی متاسفانه در آموزش‌های غیرحضوری چالش‌های جدی داریم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما امکان دسترسی به آموزش‌های حضوری را ندارند. به علاوه اینکه حضور در فضای مجازی تبعاتی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه به آموزش‌های حضوری برگردیم، در پاسخ به اینکه آموزش‌های حضوری از چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: خوشبختانه در تمام مدارس روستایی و شهری کم جمعیت آموزش حضوری برقرار و تمرکز بر آموزش‌های حضوری بوده است. در مناطق شهری نیز آموزش حضوری و مجازی به صورت ترکیبی دنبال می‌شد.

ستاری‌فرد افزود: تمام آزمون‌های نیمسال اول ما در مقطع متوسطه اول و دوم یعنی پایه هفتم تا دوازدهم حضوری برگزار شد. برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم تحصیلی، آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های حضوری ببریم. تلاش ما این است که با ساماندهی سرویس مدارس، تکمیل واکسیناسیون و مدیریت تراکم کلاسی در کلان‌شهر‌ها به ویژه شهر تهران بتوانیم میزبان دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به دنبال افزایش جذابیت فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی در مدارس و تسهیل بازگشت پذیری به مدارس است ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با رعایت پروتکل‌ها و با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا که ۲۶ دی‌ماه ابلاغ شد و بر مبنای آن آموزش‌ها حتما باید حضوری باشد این آمادگی را داریم که میزبان دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وظایف مدارس برای رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مطابق آنچه که ستاد ملی تصویب و ابلاغ کرده، اصل بر حضوری شدن کلاس‌هاست. همه کادر آموزشی از معلمان و مدیران در مدارس حضور دارند. از طرفی تاکید شده است که هم رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد و هم دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند و تهویه کلاسی به شکل خوبی انجام شود. چالش امروز ما ساماندهی سرویس مدارس است که در تلاشیم تسهیل ورود دانش‌آموزان به مدارس را برنامه‌ریزی کنیم.

ستاری‌فرد درباره روند انجام واکسیناسیون گفت: ۹۲.۵ درصد دانش‌آموزان ما در سنین ۱۲تا ۱۸ سال دز اول و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند. معلمان و فرهنگیان نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۶ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند. تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت بهداشت به سمت تکمیل واکسیناسیون برویم و پروتکل‌هایی که باید رعایت شود را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم در مناطقی که سردسیر هستند تهویه را کنترل کنیم بیان کرد: لازم است از همکاری استانداران تشکر کنم. استانداری همدان همکاری خوبی با ما داشته و استانداری تهران نیز تقبل کرده تا بخشی از تهویه مدارس را تامین و پشتیبانی مالی کند. درخواست می‌کنیم استانداران دیگر هم به ما کمک کنند. تمام کادر مدارس آمادگی میزبانی ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان را دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۱۰۳۰۲۲۶۹۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
حالا حالا ها امکان نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
چطور میشه که پیک ششم در راه هست ولی شما اصرار به بازگشایی مدارس و... دارین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین