پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
هنوز چند روزی از معاهده چین و دیدار اخیر رئیس جمهور از روسیه نگذشته است که شاهد برچسب زدن‌های معمول توسط ائمه جمعه هستیم. رسول فلاحتی امام جمعه محترم رشت در نماز جمعه این هفته مدعی شده است که مخالفان روابط ایران با روسیه و چین سمپات دشمن دارند؟ این چه برداشت و تحلیلی است آقای فلاحتی؟ شما نماینده، ولی فقیه در استان هستید. شما عهده دار کرسی امامت جمعه شهرستان هستید. اگر از شما انتظار الگو بودگی نداشته باشیم، از چه کسی می‌توان این انتظار را داشت. تمنا داریم، بر اساس توانمندی‌های مسبوق به سابقه تان، وزن تحلیل‌ها را در نماز جمعه افزایش دهید و بشکل مطلق، برچسب زدن‌ها را کنار نهاده و از سایر ائمه جمعه و جماعت استان هم بخواهید که این رویه را در پیش گیرند. بر اساس نص آشکار دین مبین اسلام و قانون اساسی، ما حتی می‌توانیم شهروند مخالف روابط ایران با روسیه و چین داشته باشیم و سمپاد دشمن هم نباشند. ممنون از تمامی بزرگواری‌های مسبوق به سابقه شما.
شعار سال: نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه قریب یکسال است عده‌ای به طبل توخالی می‌کوبند و مدام می‌گویند روابط با روسیه و چین یکجانبه است، افزود: این افراد یا سمپات دشمن هستند یا الفبای سیاست نمی‌دانند

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به یادگار ماندن کتاب و عترت به عنوان دو چیز گرانبها افزود: عترت اولاد پیامبر هستند که همه یادگارمان از پیامبرو عصاره اش در حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی یافته است.

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) درباره اینکه هر کسی که حقیقت فاطمه را بشناسد، شب قدر را درک کرده است، اظهار داشت: شناخت حتی اندک از حقیقت حضرت فاطمه (س) نیاز به پیروی از سیره آن حضرت دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور روسیه و چین در این یکسال اخیر بسیار مطرح شده است، گفت: روسیه و چین هم در دنیا دارای معادلات و مناسبات خوبی هستند و در شورای حکام صاحب نظر هستند و در خیلی از جا‌هایی از ما دفاع کردند.

وی با اشاره به کمک‌های این ۲ کشور به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این کشور‌ها مردم آزار نبودند وکمک کار مان هم بوده اند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه چین از کشور‌هایی نیست که فقط ایران به آن مناسبات دارد، افزود: بلکه اروپایی‌ها و آمریکا و کشور‌های عربی هم تلاش می‌کنند با این کشور‌ها ارتباطات خود را داشته باشند که البته تفاوت ما با کشور‌های عربی اینست که آن‌ها فقط وارد کننده هستند، اما ما صادرات هم به این کشور‌ها داریم.

امام جمعه رشت ادامه داد: این‌ها در سال‌های گذشته که اینهمه دست گدایی به سمت غرب که ۴۲ سال شمشیر را برای ما از رو کشیده بودو جنایاتش در دنیا مشهود است، کجا بودند.

وی با اشاره به کمک‌های روسیه به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه در مبارزه با داعش و در دو انقلاب مخملی در آذربایجان و ارمنستان به جمهوری اسلامی کمک کرد.

وی اظهار داشت: در ارتباطات ما با چین و روسیه عزت مان حفظ می‌شود.

آیت الله فلاحتی گفت: جمهوری اسلامی قدرتمند‌تر از همیشه است و به آمریکایی‌ها می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

نماینده، ولی فقیه در گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال‌های اخیر چقدر کار‌های پلشت در این استان شکل گرفت و هر روز که می‌گذرد یک جایی ویرانه است.

وی با اشاره به برخی از اعتراضات در اقشار مختلف و ضایع شدن حق شان گفت: در این استان تصمیم گیران و مسئولان مدیر سالمی نبودند همه زد و بند داشتند و می‌خواستندجیب خودشان را پر کنند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران همگرا و هم آوا و دلسوز باشند مشکلی بوجود نمی‌آید.

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: از این به بعد هرگز نخواهیم گذاشت عده‌ای از مردم پول بگیرند و به چاک بزند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۶۵۸۳۸۴، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین