پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: واحدهای تولیدی طلا و نقره در آینده نزدیک در تکاب افزایش می‌یابد.

شعارسال : توحید شریفی با اشاره به اینکه نیمی از ذخایر طلای کشف شده کشور، در استان آذربایجان‌غربی قرار دارد اظهار داشت: عمده ظرفیت طلای استان در شهرستان تکاب با دو معدن طلای دارای پروانه بهره‌برداری و چندین پروانه اکتشاف صادر شده بوده و هم‌اکنون در حال انجام مطالعات و عملیات اکتشاف آنها هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: هم‌اکنون 3 واحد تولیدی شمش طلا و نقره در تکاب وجود دارد که با توجه به ظرفیت غنی تکاب در حوزه طلا، به طور قطع در آینده شاهد افزایش واحدهای تولیدکننده طلا و نقره می‌شویم.وی تصریح کرد: براساس فرمایشات رهبر معطم انقلاب اسلامی، تنها 15 درصد ظرفیت معادن کشور در حال استخراج است و ایشان معادن را بهترین جایگزین برای نفت و استقلال بودجه از درآمدهای نفتی دانسته که همین موضوع وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت را در رابطه با تحقق منویات ایشان دو چندان می‌کند.

شریفی با تاکید براینکه بخش معدن نیازمند تسهیلات و کمک‌های دولتی ندارد افزود: در این‌باره تنها با تسهیل قوانین و حذف موانع بوروکراتیک می‌توان جهش بزرگی در این زمینه ایجاد کرد و مشکل اصلی این اداره در حوزه معدن و صنایع معدنی، منابع طبیعی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب بیان کرد: در این شهرستان مدت زمان اخذ استعلام اولیه برای صدور پروانه اکتشاف از منابع طبیعی دو تا سه سال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري تسنیم. تاریخ انتشار پنجشنبه 27 آبان 1394 ، کدمطلب : 919950 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین