پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
مدیر آب و فاضلاب شهری بانه به «کوتاهی» «اداره امور آب یا منابع آب» در «تصفیه و کنترل آب» بانه اشاره کرده است؛ با وجود اهمیت موضوع و اینکه این کوتاهی ممکن است سلامت جامعه را با مخاطره روبرو کند معلوم نیست آیا مسئولان حاضر به پیگیری امر هستند یا خیر؟
شعارسال: تلاش برای حفظ سلامت جامعه یکی از مطالبات همیشگی مردم از مسئولان است و هرگونه قصوری در این حوزه ممکن است پیآمدهای جبران‌ناپذیری را متوجه جامعه کند.

اما یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد حوزه آب و کیفیت آبی است که به دست مصرف کننده می‌رسد؛ کوتاهی در تصفیه و کنترل آب با هیچ استدلالی قابل پذیرش نیست و انتظار به‌حق افکار عمومی آن است که قاصران و مقصران در این حوزه به دور از مماشات مورد بازخواست قرار گیرند.

طبق آنچه خبرگزاری دولت در کردستان نوشته آب شرب بانه که از دریاچه سد این شهر تامین و پس از انتقال به وسیله لوله به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود در دو ماه اخیر از لحاظ رنگ، بو و طعم تغییر کرده بود به طوری آب برای مصرف قابل استفاده نبود که همین امر اعتراض بسیاری از شهروندان را در پی داشت و بسیاری از شهروندان برای تامین آب مورد نیاز به چشمه‌های اطراف شهر پناه آورده بودند.

اما مدیر آب و فاضلاب شهری بانه امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری دولت سخن از کوتاهی اداره امور آب یا منابع آب مطرح کرده که پیگیری آن به این دلیل که این اظهارات ـ با صبغه اتهام ـ را یک مدیر دولتی مطرح کرده از دو جنبه دارای اهمیت است.

اگر آنچه این مدیر دولتی در شهرستان بانه مطرح کرده واقعیت داشته باشد لازم است مدیران ارشد دولت در استان و نیز دستگاه‌ نظارت موضوع را پیگیری کنند تا در صورت صحت امر، با کسانی که در انجام وظیفه کوتاهی کرده‌اند برخورد مقتضی صورت گیرد و در صورتی که موضوع صحت نداشته باشد فرد مطرح کننده به دلیل طرح یک موضوع نادرست مورد بازخواست قرار گیرد.

جلال صالحی، مدیر آب و فاضلاب شهری بانه عنوان کرده «این اداره توزیع کننده آب بوده و تصفیه و کنترل آب توسط اداره امور آب یا منابع آب باید انجام شود که در این زمینه کوتاهی کرده است».

آنچه مدیر آب و فاضلاب شهری بانه به زبان آورده اظهاراتی قابل تأمل است و بررسی صحت و سقم آن ضرورت دارد و باید منتظر ماند و دید آیا نماینده مردم بانه در مجلس، دولت و نیز دستگاه نظارت موضوع را پیگیری می‌کنند و از آن مهم‌تر در صورت پیگیری موضوع، آیا نتیجه به دست آمده همراه با توضیحی قانع‌کننده به افکار عمومی ارائه خواهد شد یا خیر؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک کردستان، تاریخ انتشار: 17 مهر 1395، کدخبر: ۳۰۸۷۶۵، www.tabnakkordestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین