پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
سیاست خارجی فرانسه بشکل تاریخی روی بازی پلیس خوب - پلیس بد، برای امتیازگیری قرار دارد. آنقدر بازی را بهم می‌زند تا منافع خود را تامین کند. در خصوص برجام هم کرارا شاهد اجرای این بازی بودیم. حال با توجه به نزدیکی توافقات مستقیم ایران- آمریکا، بنظر می‌رسد که رئیس جمهور، مصلحت را در نزدیکی و مذاکره با مکرون دیده و اقدام به برقراری گفتگوی تلفنی نموده است.
شعار سال: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شامگاه شنبه در تماس تلفنی با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، گفتگو کرد. راهکار‌های تقویت روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین محور این گفتگوی تلفنی بود.

ثبات و امنیت منطقه تنها از طریق راه‌حل‌های درون‌منطقه‌ای قابل تحقق است

آیت الله رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری، تأکید کرد: جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است و هر تلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد.

وی با تأکید بر اینکه ثبات و امنیت منطقه تنها از طریق راه‌حل‌های درون‌منطقه‌ای قابل تحقق است و نه مداخلات خارجی، خواستار توجه جامعه جهانی به بحران انسانی در یمن و رفع محاصره مردم مظلوم این کشور شد.

ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد

رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این گفتگو تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد، چرا که این ایالات متحده بوده که باعث ایجاد بحران شده است.

«امانوئل مکرون» همچنین تجاوزات نظامی به مردم یمن به خصوص حملات اخیر را محکوم کرد.

تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان از دیگر محور‌های گفتگوی رؤسای جمهور ایران و فرانسه بود.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر:۴۱۶۷۹۶، www.mojnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین