پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جز ایران، تاکنون هیچ حکومتی، اصل موجودیت خود را به رای و همه پرسی نگذاشته است و هیچ حکومتی با رای مردم روی کار نیامده است.

شعار سال: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و هشتمین نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت، با بیان اینکه امام خمینی معتقد بود که آمدن به صحنه بدون حضور مردم شکست محض است، از این رو باید آن‌ها را بیدار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند، گفت: هیچ انقلابی در دنیا اعم از انقلاب چین، روسیه، الجزایر، کوبا و دیگر انقلاب‌ها به اندازه انقلاب ایران مردمی نبوده به گونه‌ای که می‌توان گفت جمعیت و حضور مردمی انقلاب ایران بی نظیر بوده است.
 
وی به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زمانی فیدل کاسترو گفته بود که اگر ما خمینی و این مردم را داشتیم که پای او ایستاده بودند، جهان را فتح میکردیم.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین باربود که انگلستان، اسرائیل و آمریکا این همه پشت سر هم شکست می‌خورند و ما نباید این شکست‌ها را دست کم بگیریم، تصریح کرد: به غیر از انقلاب اسلامی در هیچ انقلابی بعد از پیروزی انتخاباتی برگزار نشده و هیچ قانون اساسی بعد از تدوین توسط نمایندگان مردم مجدد در معرض رای مردم قرار نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: امام خمینی می‌گفت ما مردم سالاری را نه فقط در ایران بلکه در جهان تبلیغ خواهیم کرد. با این وجود هیچ حکومتی در جهان موجودیت خود را با رای مردم به دست نیاورده و در قدم بعد هیچ قانون اساسی توسط نمایندگان مردم و با رای مردم در شرق و غرب عالم تصویب نشده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اسلام بدون حکومت یک شعار با ظاهر زیباست؛ اما این شعار در حقیقت همان شعار خوارج در زمان امیرالمومنین است، گفت: جامعه بدون حاکمیت نمی‌شود، پس باید بین حاکمیت خوب یا حاکمیت بد انتخاب کرد.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری است که در این صد سال یک انقلاب مردمی موفق در آن اتفاق افتاد و توانست با سربلندی خود را از سیطره نظام سلطه نجات دهد، افزود: امام خمینی (ره)، نشان داد که خط دیگری از مردم سالاری پیش روی ملت است.
 
وی بیان کرد: امام معتقد بود که آمدن به صحنه بدون مردم منجر به شکست خواهد شد از این رو ما باید مردم را بیدار کنیم تا خودشان بتوانند تصمیم بگیرند و تشکیلات و حکومت مردمی به دست خود مردم ساخته شود. به هر روی تا زمانی که مردم به صحنه نیایند هیچ انقلابی رقم نمی‌خورد و قطعا هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما مردمی نبوده است.
 
رحیم پورازغدی با بیان اینکه ایران تنها کشوری بوده که پای همه ملت‌های مظلوم از جمله ملت فلسطین ایستاده است، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تاکنون هیچ رژیمی، اصل موجودیت خود را به رای و همه پرسی نگذاشته است و هیچ رژیمی با رای مردم روی کار نیامده است و تنها کشوری که حتی پس از انقلاب، اصل انقلاب را به همه پرسی گذاشت باز هم ایران بود؛ و حتی برای قانون اساسی نیز بازهم از مردم نظرخواهی شد و این در هیچ دموکراسی اتفاق نیفتاده است.
 
وی تصریح کرد: هر جامعه بشری با هر دینی به حاکمیت و رهبری نیاز دارد پس ما نیز نمی‌توانیم بگوییم که رهبر و حکومت نمی‌خواهیم.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  فارس ، تاریخ انتشار: 13بهمن1400، کدخبر: 14001113000545، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین