پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
شعار سال: احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار یک رسانه در خصوص تاثیر رفع تحریم‌های مالی و بانکی بر کاهش هزینه‌های صادراتی، اظهار کرد: با رفع تحریم‌های بانکی به تبع شاهد سرعت بخشی در نقل و انتقالات مالی خواهیم بود. اکنون یکی از مشکلات اساسی اقتصادی به تگ تروریستی بانک مرکزی توسط آمریکا باز می‌گردد.

او افزود: این امر سبب شده تا مبالغ حاصل از صادرات نزد بسیاری از کشور‌ها در حالت بلوکه بماند که با رفع تحریم‌ها تمام این مسائل تا حدود رفع خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در صورت رفع تحریم‌ها و برقراری ارتباط با بانک‌های جهانی می‌توانیم پروژه‌های بیشتری را تامین مالی کنیم، زیرا این موضوع مهم نیاز به حضور سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

جانجان تصریح کرد: رفع تحریم‌ها سبب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان می‌توانند قطعات جدیدتری را جهت بروزرسانی دستگاه‌های تولیدی خود وارد کنند.

او بیان کرد: اینکه بسیاری می‌گویند کاهش نرخ ارز به سودآوری شرکت‌ها لطمه می‌زند فرضیه اشتباهی است، زیرا با رفع تحریم‌ها، شاهد افزایش هزینه استهلاک شرکت‌ها و صادرات آن‌ها خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سال‌هاست که بخش مهمی از تولیدات پالایشگاه‌های کشور در نتیجه عدم سرمایه‌گذاری به محصولاتی با ارزش افزوده پایین اختصاص یافته‌اند. در حالی که پذیرش قرارداد برجام و رفع تحریم‌ها، سبب ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در راستای سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی کشور از جمله خودرو، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها خواهدشد.

جانجان گفت: زمانی که نرخ ارز در بازار روند صعودی به خود گرفت ارز نیما نیز به تبع آن با افزایش قیمت مواجه شد، باتوجه به صحبت‌های بسیاری از صاحب نظران در حوزه تک نرخی شدن ارز، بنده نیز معتقدم این مسئله می‌تواند مانع از ایجاد رانت و فساد اقتصادی در کشور شود.

در پایان به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در صورت دستیابی به توافق، احتمالا نرخ بهره کاهش می‌یابد و دولت نیز از فشار مضاعف کمبود منابع تا حدی رها خواهد شد و ثمره آن کاهش فروش اوراق در بازار سرمایه به عنوان رقیبی جدی برای بازار سهام خواهد بود که می‌تواند محرکی برای رشد تقاضا در سهام بنیادی فراهم کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۶۳۹۹، www.sena.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین