پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
در پیش گیری استاندارد‌های دوگانه در برابر مهاجران اوکراینی در حال حاضر با مهاجران عراقی، سوری و افغانی در سال‌های گذشته در فرآیند ورود به اروپا، نشان دهنده چه چیز می‌تواند باشد؟ رفتار رسانه‌های غربی را یادتان هست؟ «اوکراینی بلوند، خوش آمدید»، جامعه جهانی رفتار اروپائیان را فراموش نخواهد کرد.
شعار سال: بخش عربی اسکای نیوز ساعاتی پیش گزارشی با تیتر «اوکراینی بلوند، خوش آمدید» از رفتار تبعیض‌آمیز غرب و رسانه‌های غربی در برخورد با پناهندگان و آوارگان جنگ منتشر کرد.

همزمان با هجوم هزاران اوکراینی گریزان از جنگ به اروپا، اتحادیه اروپا گفته است که حاضر است تا سه سال بدون درخواست پناهندگی آنان را بپذیرد و لهستان نیز امکانات لازم را برای آنان فراهم کرده است. جریان رسانه‌ای غرب و اروپا، سرشار از همدلی و همبستگی با آوارگان اوکراینی است. واکنش طبیعی به انسان‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند. اما در دو روز گذشته ویدئو‌هایی از رفتار عجیب اوکراینی‌ها و برخی همسایگان غربی اوکراین با رنگین‌پوستان یا غیر اروپایی‌های اوکراینی فراری از جنگ، منتشر شده است. نیجریه از اولین کشور‌هایی بود که به این روند اعتراض کرد.

در گزارش بخش عربی اسکای‌نیوز به روز‌هایی در سال‌های گذشته اشاره می‌شود که گزارشگران رسانه‌های اروپایی از خطر ورود مهاجرین گزارش می‌دادند، خبرنگاری که در اوج بحران آوارگان سوریه، با قلم‌پا، پدر و دختر پناهجوی خاورمیانه‌ای را بر زمین انداخت و جالب اینکه در بحران اخیر اوکراین خبرنگار زن اروپایی اکنون به صراحت می‌گوید: «بی‌تعارف بگویم این‌ها با آوارگان پیش از این فرق دارند، این‌ها سفید و مسیحی‌اند»، گزارشگر دیگر می‌گوید: «اینجا عراق و افغانستان نیست که جنگ غیرقابل انتظار باشد اینجا اوکراین است».

گزارش یادآوری می‌کند که آن مهاجران که از خاورمیانه می‌آمدند؛ عراقی‌ها، سوری‌ها و یا آن افغان‌های آویزان به چرخ‌های هواپیمای آمریکایی، همگی گریزان از وضعیت یا جنگ‌هایی بودند که ارتش‌های کشور‌های غربی شعله‌ور کردند. بعد اشاره می‌کند بسیاری از همین مهاجران نیروی جوانی بودند که اقتصاد پیر اروپا را سرپا نگاه داشتند. گزارشگر با اشاره‌ای به جوامعی، چون فرانسه و نقش مهاجرین در بخش‌های مختلف (حتی قهرمانی در جام جهانی فوتبال) با این جمله به پایان می‌رسد که «ما نمی‌گوییم نقاب خود را بردارید و آفتاب حقیقت پنهان نخواهد ماند، اما این انسانیتی است که ادعای نادیده گرفتن تفاوت دینی و نژادی را در حرف دارد، اما در عمل، همه این ادعا‌ها به کنار گذاشته می‌شود.»
 
تعداد بازدید : 18
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۶۱۲۲۸، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین