پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در حالی به شهرستان هرسین سفر کرد که این حضور را می توان با توجه به وعده های داده شده یک سفر دلگرم کننده برای مردم این دیار دانست، وعده های شیرینی که مردم از امروز چشم انتظار تحقق آن ها هستند.
شعار سال:

استاندار کرمانشاه صبح چهارشنبه و در صدر هیاتی از معاونین، مدیران کل دستگاه های اجرایی و خبرنگاران کرمانشاه را به مقصد شهرستان هرسین ترک کرد.
هرسین که در 44 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده دارای بیش از 86 هزار نفر جمعیت است که 49 هزار نفر آنان در مرکز شهر زندگی می کنند.
این شهرستان با وجود واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی نظیر مجتمع جهان فولادغرب، کارخانه شیر، کارخانه کرپ ناز و ... در عرصه صنعت و با داشتن تنها اثر تاریخی ثبت شده جهانی استان یعنی بیستون و گلیم هایی که شهرت جهانی دارند در عرصه گردشگری و صنایع دستی در این دو بخش از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.

* بازدید از شرکت پلی اتیلین هرسین
استاندار کرمانشاه و هیات همراه پس از ورود به هرسین از شرکت پتروشیمی پلیمر این شهرستان که ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی اتیلین سنگین در سال را دارد بازدید کرد.
شرکت پلیمر هرسین با سرمایه گذاری اولیه پنج هزار میلیارد ریال راه انداری شده و 80 درصد از محصولات این شرکت به کشورهای دیگر نظیر چین و ترکیه صادر می شود.

* تاکید استاندار بر راه اندازی هرچه سریعتر کارخانه کاغذسازی بیستون
رازانی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان هرسین از کارخانه کاغذسازی در حال ساخت بیستون بازدید و در جریان عملیات اجرایی آن قرار گرفت.
عملیات اجرایی کارخانه کاغذ سازی بیستون از سال 89 آغاز شده و قرار است در نیمه اول سال 96 به بهره برداری برسد، کارخانه ای که در زمان بهره برداری 300 تن در روز و 99 هزار تن در سال تولید خواهد داشت.
کارخانه کاغذسازی بیستون با 65 درصد پیشرفت فیزیکی به یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و و در زمان بهره برداری زمینه اشتغال 170 نفر به طور مستقیم و یک هزار و یکصد نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می آورد.

** حضور در کارخانه کرپ ناز
برنامه بعدی استاندار کرمانشاه حضور در کارخانه نساجی کرپ ناز( تولید کننده پارچه) بود، این کارخانه در زمینی به مساحت 33 هکتار احداث شده و با تولید 10 میلیون متر مربع پارچه در سال، زمینه اشتغال 220 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.
کارخانه نساجی کرپ ناز هرسین، انواع پارچه را تولید می کند و به دلیل مشکلات موجود صادرات ندارد و تمامی پارچه های تولید شده خود را در بازار داخلی به فروش می رساند.

** بازدید از مجتمع جهان فولادغرب و شرکت ذوب آهن
رازانی در ادامه سری هم به مجتمع جهان فولادغرب و شرکت ذوب آهن بیستون که زیر مجموعه این مجتمع محسوب می شود نیز زد، جهان فولادغرب که به تولید انواع آهن و میله گرد و ماشین های صنعتی می پردازد سالانه 500 هزار تن آهن و میله گرد تولید می کند.
در این مجتمع 450 نفر مشغول به کار هستند و محصولات ان نیز به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود.
استاندار همچنین از شرکت در حال ساخت ذوب آهن بیستون که قرار است دو سال دیگر به بهره برداری رسیده و به تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی بپردازد نیز بازدید کرد.
این شرکت که در زمان آغاز به کار می تواند یک هزار نفر را مشغول به کار کند، با سرمایه گذاری اولیه یک هزار و 500 میلیارد ریال از یک ماه پیش شروع به کار کرده است.

** تجلیل از خانواده شهید و مقام یک جانباز هرسینی
استاندار کرمانشاه در ادامه سفر خود به شهرستان هرسین ابتدا به دیدار جانباز 50 درصد 'علی نقی بهمنیاری' که در 19 تیر 1366 به درجه جانبازی نایل آمده رفت و پیگیری و حل مشکلات آن ها را مورد تاکید قرار داد.
رازانی همچنین با حضور در منزل شهید 'امین رضا دولتیاری' که در سن 17 سالگی و در 22 مرداد سال 1366، در عملیات نصر 7 واقع در منطقه سردشت به درج رفیع شهادت نایل آمده بود دیدار و از پدر این شهید تجلیل کرد.

** سراب هرسین مقصد بعدی استاندار کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در ادامه حضور خود در هرسین از سراب این شهر و تصفیه خانه قدیمی آن بازدید و بر رفع مشکل آب شرب این شهرستان تاکید کرد.
رازانی همچنین از تصفیه خانه جدید هرسین که با 73 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست نیز بازدید و خواستار تسریع در روند تکمیل آن شد.
بازدید از پروژه دوبانده کردن جاده هرسین به پلیس راه (کرمانشاه - همدان) و تاکید بر اتمام پروژه تا پایان سال یکی دیگر از برنامه های کاری استاندار بود.

** گفت و گو با ایرنا
استاندار کرمانشاه در پایان بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان هرسین در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از تلاش مجموعه مدیریتی استان برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان خبر داد تا آن ها با تمام ظرفیت خود به تولید بپردازند.
اسدالله رازانی همچنین از هرسین به عنوان یکی از شهرهای صنعتی مهم استان یاد کرد و گفت: در جریان سفر به این شهرستان از چند پروژه و واحد صنعتی نظیر کارخانه کرپ ناز، کاغذسازی بیستون، مجتمع جهان فولاد غرب و شرکت ذوب آهن بازدید کرده و در جریان آخرین روند تولید و اجرای آن ها قرار گرفتیم.
وی با بیان اینکه کارخانه کرپ ناز با وجود مشکلاتی که ناشی از واردات محصولات مشابه تولیدی این کارخانه به کشور است با آن روبرو است اما به واسطه برخورداری از یک مدیریت خوب توانسته به فعالیت و حیات خود ادامه دهد، به در حال ساخت بودن کارخانه کاغذسازی بیستون نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه روند اجرایی خود را به خوبی طی کرده و طبق گفته مسوولان مربوطه قرار شده در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
رازانی همچنین وضعیت تولیدات مجتمع جهان فولادغرب را نیز رضایت بخش توصیف و اظهار کرد: با راه اندازی شرکت ذوب آهن که زیرمجموعه این مجتمع می شود ظرفیت اشتغال بسیار خوبی ایجاد و بخش اعظمی از جوانان منطقه می توانند صاحب شغل شوند.

** حضور در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین
برنامه پایانی استاندار کرمانشاه در شهرستان هرسین حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان بود که وی در این جلسه به مردم هرسین وعده داد تا پیش از آغاز فصل بارندگی (اول آبان 95) این مشکل برای همیشه مرتفع خواهد شد.
رازانی همچنین بر آلوده نبودن آب شرب هرسین تاکید کرد و گفت: آب این شهر مقداری کدورت دارد به گونه ای که درجه کدورت آب آن به 9 می رسد در حالی که استاندارد این عدد رقم پنج است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز برنامه توسعه ای استان با توجه به سندی که در حال آماده شدن است در بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این سند که می توان آن را سند چشم انداز و تحول گرای استان دانست ظرفیت های هر شهرستان براساس قابلیت ها و توانمندی های موجود احصا و برنامه های توسعه ای بر همان مبنا در شهرهای مختلف استان اجرا می شود.
در این سفر که بیش از 10 ساعت به طول انجامید، یوسف شاه حسینی معاون سیاسی - امنیتی و رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری، حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و خبرنگاران رسانه های گروهی استاندار کرمانشاه را همراهی کردند.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری بازی دراز، تاریخ انتشار 30 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 195828: www.bazideraz1404.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین