پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
امیر سرتیپ علیرضا شیخ با اشاره با افزایش درصد رضایتمندی نخبگان در همکاری با نیرو‌های مسلح به خصوص ارتش گفت: اقدام ارتش در جذب و استخدام نخبگان و کسر خدمت سربازی، امید به ماندن در کشور و جایگاه تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش داده است.

شعار سال:امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه بازدید از  نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نخبگان مورد سیاست‌های کلی جذب نخبگان در نیروهای مسلح به خصوص ارتش گفت: این نمایشگاه، عرصه فعالیت‌های دانشجویان نخبه‌ای است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده‌اند و از ظرفیت علمی این عزیزان برای ساخت محصولات دفاعی بهره برده‌ایم. ارتش در راستای وظیفه ذاتی خود در زمینه آموزش نخبگان وظیفه، فرآیند آموزش آنها را به گونه‌ای مدیریت کرده که بتواند در پایان دوره از ظرفیت علمی آنها بهره بگیرد و ظرفیت ها و قابلیت های علمی خودشان را نیز به یکدیگر عرضه کند. و این حرکت بزرگ دوران آموزشی را به کارگاه بزرگ تخصصی و حرفه ای برای تشکیل تیم های استارت آپی در آینده تبدیل  کرده است.
 
 معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: ما برای نخبگان فرآیند دوره آموزشی خاصی را تدارک دیده‌ایم که متفاوت از دوره‌های آموزشی سربازی است. براین اساس از ظرفیت علمی نخبگان در حوزه دفاعی استفاده می کنیم که این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای علمی و دفاعی آنها و کمک آنها به ارتش است. همچنین  در عرصه رسیدگی به مسایل و مشکلات نخبگان، پل‌های ارتباطی ایجاد کردیم که صدای نخبگان به گوش مسئولان برسد.
 
وی گفت: هیچ دستگاهی قادر نیست در یک لحظه این تعداد نخبه را در یک زمان و مکان واحد جمع کند و در یک مدت زمان کوتاه بتواند با آنها کار کند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح این اختیار را دارند که این نخبگان را در یک کارگاه آموزشی و تربیتی  بزرگ کنار یکدیگر جمع کنند.
 
 امیر سرتیپ علیرضا شیخ گفت: این نمایشگاه زمینه آشنایی نخبگان با ظرفیت‌های گوناگون یکدیگر را فراهم کرده است تا با هم رشته‌های خود در سراسر کشور آشنا شود.
 
معاون تربیت و آموزش ارتش ادامه داد: نخبگان بعد از ورود به سربازی بر اساس رشته و تخصص در آسایشگاه‌ها و گروهان‌ها سازماندهی می‌شوند و برای آنها برنامه‌هایی به عنوان حلقه‌های مهارتی در راستای دانش و تخصص و آشنایی با سایر نخبگان اجرا می‌شود. نخبگان ضمن آشنایی با ظرفیت یکدیگر تیم‌سازی کرده و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.
 
 معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ما در مدت کوتاه سربازی ظرفیت بسیار عظیمی از کارگاه نخبگانی را فراهم می‌کنیم و برنامه‌های خاصی نیز برای آنها طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت علمی آنها استفاده کنیم. این نمایشگاه در حقیقت تخصص نخبگان را تبدیل به یک محصول کرده و به نمایش گذاشته است.
 
 امیر سرتیپ علیرضا شیخ اظهار کرد: نخبگان بعد از ورود به ارتش با نظام مسایل ارتش آشنا می‌شوند و با توجه به تخصص خود موضوعی را انتخاب و فعالیت خود را شروع می‌کنند. نخبگان این موضوعات را در قالب خدمت سربازی و یا به عنوان همکار پژوهشی انجام داده و ارتش از دانش علمی آنها در طی خدمت سربازی و پس از آن استفاده می‌کند و درصد معنی داری از این عزیزان را در حوزه های تخصصی و تحقیقاتی به استخدام رسمی در آورده است.
 
 وی با اشاره به ارتباط خوب میان ارتش و نخبگان یادآور شد: خاستگاه ارتباط خوب میان ارتش و نخبگان، مرکز آموزش و نمایشگاه نخبگانی ارتش است. با نخبگان مذاکره می‌کنیم و ازهر ظرفیتی که وجود دارد و نیاز عملیاتی ارتش است، بهره می بریم. می توانیم ادعا کنیم که از ظرفیت نخبگان استفاده بهینه می‌شود و شاید تنها جایی که به یکی از دغدغه های فرماندهی معظم کل قوا پاسخ مناسب داده شده است حوزه مدت خدمت سربازی نخبکان است که دقیقا در راستای تخصص به کارگیری شده اند و از این رهگذر نیروهای مسلح نیز نیازهای خود را در بهره گیری از ظرفیت نخبگانی مرتفع می نماید.
 
 معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ضعف ما در کشور نداشتن نظام مسئله‌یابی است. در حالی که در ارتش ما مسائل را احصا کرده و در اختیار نخبگان قرار می‌دهیم تا آنها در این موضوعات به ارتش کمک کنند. در فرآیند نخبگان آنچه مهم است درصد رضایتمندی آنهاست و اقدام ارتش در جذب و استخدام  نخبگان و کسر خدمت سربازی، امید آنها به ماندن در داخل کشور را افزایش داده زیرا ما برای آنها جایگاه تاثیرگذاری ایجاد کرده‌ایم و این امر موجب انگیزه و مانع خروج آنها از کشور شده است. آمارها نشان می‌دهد که درصد قابل توجه از نخبگان که در مصاحبه‌های خود قصد رفتن به خارج از کشور را داشته‌اند، تغییرعقیده داده و با رضایتمندی در کشور می‌مانند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:19  اسفند 1400، کدخبر: 1206737، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین