پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی، با ژیان نمی‌شود در مسابقات فرمول یک شرکت کرد، هنوز برخی از مدیران دولت با عزم، اراده و همت شما همراه نیستند.

شعار سال:احسان ارکانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: امروز دولت جنابعالی که با حمایت ویژه مجلس تشکیل شد در جبهه حل مشکلات کشور و مردم قرار دارد. در استان ها نیز استانداران به عنوان مقام اول قوه مجریه مسئول حل معضلات مردم و استان در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری، کشاورزی و دامداری، صنعت، اشتغال، طرح های هادی، راه های روستایی و جاده ای، توسعه و پیشرفت تک تک شهرستان های استان حوزه انتخابیه و نوکری مردم استان هستند.
 
وی افزود: گرچه جنابعالی به عنوان رئیس جمهوری مردمی و کف میدان همواره در حال سفر به استان ها و شهرستان ها هستید، لکن برخی از مسئولین از جمله استاندار خراسان رضوی پایبند به مشی و مرام شما نبوده و شاید هر چهار یا پنج ماه یک بار در شهرستان هایی که برای نوکری مردم آنها مسئولیت پذیرفته و تعهد داده اند رجوع می کنند که آن هم گرهی از مشکلات مردم نمی گشاید.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نمایندگان انقلاب اسلامی مجلس در دو سال گذشته همواره در برابر انبوه مشکلات به مردم امیدواری داده اند که دولت انقلابی می آید، لذا چنانچه امروز استاندار یا مسئولی مردمی را از حل مشکلات ناامید نماید خیانتی بزرگ به مردم و دولت انقلابی اتفاق افتاده است.
 
ارکانی تصریح کرد: افت شاخص های اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی و انبوه مشکلات حل نشده مردم استان و شهرستان های حوزه انتخابیه پذیرفتنی نیست و همانگونه که مجلس در کار اجرا دخالت نمی کند، اما اجازه دخالت در نظارت خود را نمی دهد و هر جا انحراف از خدمت گذاری را در مسئولین مشاهده نماید قطعا تذکر داده و پیگیری خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه حدود قانونی مشخص، تبعیت از همه قوانین مجلس از تاکیدات و تذکرات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته به دولت بود، عنوان کرد: چنانچه مسئول دولتی از قوانین تخطی نمایند ضمن تخلف از فرمایشات رهبر حکیم انقلاب قطعا با پیگیری مجلس مواجه خواهد شد. در همین راستا از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تقاضا می شود به انتصابات خلاف قانون به ویژه در استان خراسان رضوی که توسط استاندار این استان افراد بازنشسته، فاقد رابطه استخدامی دولتی و مغایر با دستورالعمل قانونی انتصاب فرمانداران منصوب شده اند، رسیدگی جدی نمایند.
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ما به دستورات جنابعالی در خصوص خرید تضمینی محصولات باغداران اعتماد کردیم و با دستور وزیر جهاد برای محصول آلو شهرستان زبرخان که اقتصاد ۷۰ هزار نفر به آن وابسته است، خرید حمایتی تایید شد، لکن مدیران زیرمجموعه و از جمله شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با بی اعتنایی به دستورات شما و وزیر جهاد اقدامی نکردند و علیرغم قول داده شده وزارت جهاد به باغداران شهرستان زبرخان، ماه هاست که آنها را بازی می دهند و زندگی شان را نابود کردند. امروز باغداران زبرخان بعد از خدا هیچ فریادرسی جز جنابعالی ندارند. تا شب عید نرسیده به دادشان برسید.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: آقای رئیسی، با ژیان نمی شود در مسابقات فرمول یک شرکت کرد. هنوز برخی از مدیران دولت با عزم، اراده و همت شما همراه نیستند.
 
نماینده مردم نیشابور با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بودجه جهت جهاد تبیین را کاری نادرست فرمودند، از دستگاه های فرهنگی گلایه داریم که این حجم از بودجه های کلان فرهنگی در کجا هزینه می شود که حتی قطره ای هم به شهرستان ها نمی رسد؟ سهم بودجه فرهنگی اداره ارشاد نیشابور تاریخی با نیم میلیون جمعیت، ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال جاری است که جای تاسف دارد. وزارت ارشاد در شهرستان ها نه تنها بودجه اختصاص نمی دهد حتی وقتی بخش خصوصی در سرمایه گذاری حوزه فرهنگی نیز وارد می شود با دستورالعمل های غیر کارشناسی مواجه می شود.
 
ارکانی در ادامه از وزیر ارشاد خواست که حل مشکل پردیس سینمایی شهر نیشابور را که با دستورالعمل غیرکارشناسی افتتاح آن به تاخیر افتاده، تسریع نماید و گفت: همچنین برای سالروز ملی خیام و عطار نیشابوری تقاضای اختصاص اعتباری برای بزرگداشت این مفاخر و حضور وزیر محترم را داریم.
 
ارکانی در رابطه با طرح شفافیت گفت: در این طرح لزوم شفافیت مذاکرات هیات وزیران، مصوبات آن و آرای هر یک از اعضای آن گنجانده شود تا مردم بدانند برای مصوباتی که با سرنوشت آنها سر و کار دارد چگونه در دولت تصمیم گیری می شود و هر یک از وزرا چه رایی می دهند.
 
نماینده مردم نیشابور در در پایان ارتقای بخش های میان جلگه، سرولایت و ایجاد خراسان مرکزی به مرکزیت نیشابور بزرگ را از دولت خواستار شد و گفت: رئیس اداره تبلیغات شهرستان نیشابور نیز بعد از ۸ ماه منصوب نشده، آقای قمی به داد این شهرستان برسید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1400، کدخبر:128522 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین