پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
سایت نفتی‌ها با ادعای برگزاری یک نظرسنجی، اقدام به بررسی میزان رضایت افراد پاسخگو از عملکرد اوجی در وزارت نفت داده است. بر اساس خروجی‌های ادعا شده، حدود ۷۵ درصد پاسخگویان نمره ۱۰ و پائین‌تر از ۱۰ به وزیر داده اند (از ۲۰ نمره). پایگاه خبری مذکور در گام بعدی، اقدام به تحلیل برخی از علل احتمالی وقوع این رخداد کرده است.
شعار سال: در حالی که حضور اوجی در وزارت نفت به یکسال نرسیده است، اما عملکرد هفت ماهه این وزیر نفت مورد رضایت مخاطبین "نفتی‌ها" قرار نگرفته است و بیش از ۳۶ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این دوره نمره صفر را به عملکرد وزیر نفت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ دادند و بیش از ۲۲ درصد هم نمره ۵ را مناسب این هفت ماه گذشته دانسته‌اند؛ نکته، اما اینجاست که تنها ۵ درصد از مخاطبین از عملکرد اوجی رضایت کامل داشتند.
 

نمره مردودی اوجی در یک نظرسنجی نفتی!

نمره مردودی اوجی در یک نظرسنجی نفتی!
این در حالی است که به گفته کارشناسان این حوزه، بیشترین دلیل نارضایتی‌ها از عملکرد اوجی انتصابات این وزارت‌خانه در سال جاری بوده است که اغلب این انتصابات را نوعی سهم خواهی عده‌ای خاص دانسته اند.

در این میان، اما در بدبینانه‌ترین حالت برخی معتقدند که اوجی با مشکل بزرگی روبرو بوده است؛ او برای حفظ موقعیت خود ناچار بوده به طیف‌های گوناگون سیاسی که تاکنون در وزارت نفت حضور داشته‌اند، پست‌های مدیریتی بدهد و همین موضوع دست او را برای تصمیم‌گیری یکدست در وزارتخانه بسته است.

از سویی دیگر، اما بنا بر گزارشات هر چند اقدامات مناسبی در حوزه افزایش صادرات نفت، قرارداد سوآپ گاز با ترکمنستان، عبور از بحران سوخت زمستانی و ... انجام گرفت، اما سوالات کلیدی نیز ناظر به آینده مطرح است و به طور کلی ۱۰ مسئله کلان و مهم در صنعت نفت ایران قابل تعریف است که وزارت نفت تاکنون یا اصلا به آن‌ها نپرداخته است یا اشاره به آن‌ها صرفا در حد چند موضع‌گیری کوتاه بوده و اقدام عملی‌ای انجام نشده است یا عملکرد وزارت نفت برخلاف وظیفه قانونی این دستگاه بوده که باید به جستجوی علت این کم‌کاری‌ها و عدم رضایت‌ها بود.

البته شایان ذکر است این نظرسنجی به معنای زیرسوال بردن اقدامات وزارت نفت دولت سیزدهم در مدت کوتاه فعالیت نیست و شاید باید فرصت بیشتری برای جمع‌بندی کار‌ها به این وزارتخانه داد، ولی به هر حال این نظرسنجی تنها نمونه کوچکی است از اذهان عمومی درباره این وزات‌خانه است که باید مورد توجه قرار بگیرد و علتش ریشه‌یابی شود.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گروه خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۲۸۲۴، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین