پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
دنبال توجیه و سفسطه بافی نیستیم آقای مهندس، صورت مسئله هم کاملا مشخص است. به دنبال اقدامات و برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در این خصوص هستیم.
شعار سال: باتوجه به تعطیلات نوروزی و ورود به نیمه اول سال، تب‌وتاب مسافرت بین مردم افزایش یافته است، اما برای یک سفر داخلی به نقاط گردشگری ایران حدودا چقدر باید هزینه کرد. این مقدار تا چه اندازه با سفر به کشور‌های اطراف نظیر ترکیه و ارمنستان تفاوت دارد؟ برای سفر به استانبول چقدر باید هزینه کرد؟

یک تور ۳ شبه به جزیره کیش با اقامت در یک هتل پنج ستاره و اتاقی دو تخته حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته تور‌های دیگری نیز تا ۱۰ میلیون تومان در بین آگهی‌ها به چشم می‌خورد.

تور دیگری برای سفر به جزیره قشم برای دو شب اقامت در یک هتل چهار ستاره چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

حمل‌ونقل تمام این تور‌ها با هواپیما از مقصد تهران ذکر شده است.
 
هزینه سفر به کشور‌های اطراف

هرچند که اقامت در هتل‌های مختلف باعث می‌شود هزینه این تور‌ها متغیر باشد، اما جالب است که تور‌های کشور‌های اطراف چندان تفاوت چشم‌گیری با تور‌های داخلی ندارد.

هزینه توری برای سفر به ایروان، پایتخت ارمنستان نیز با اقامت ۳ شبه در یک هتل سه ستاره و در اتاقی ۲ تخته، حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در آگهی‌ها درج شده است.

تور‌هایی نیز برای سفر به استانبول وجود دارد که بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. اقامت آن در هتلی چهار ستاره انجام می‌شود.

هزینه سفری سه شبه به تفلیس، پایتخت گرجستان نیز همین حدود است. تور‌هایی با اقامت در هتل چهار ستاره بین هفت تا هشت میلیون تومان وجود تعیین شده است.

تمام این تور‌های داخلی و خارجی تنها وعده صبحانه را برای مسافران تامین می‌کنند.

طبق جستجوی خبرنگار تجارت‌نیوز هزینه اجاره ویلا در شمال کشور نیز امسال از شبی حدود یک میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به قیمت‌های عجیبی می‌رسد.

اجاره نجومی ویلا‌های لاکچری

اوضاع برای ویلا‌های لاکچری فرق دارد. این ویلا‌ها امکاناتی نظیر استخر، جکوزی، نگهبانی، دسترسی آسان به مناطق گردشگردی و گرمایش از کف دارند. اما قیمت اجاره آن‌ها خیلی بیشتر از این حدود است.

یکی از فعالان بازار در بندر انزلی که اغلب ویلا‌هایی با امکانات کامل را اجاره می‌دهد می‌گوید ارزان‌ترین ویلایی که برای اجاره دارد شش میلیون تومان و گران‌ترین آن ۱۴ میلیون تومان است.

مسافران برای اجاره ویلایی در تنکابن با مساحت بالا، باید روزانه ۱۲ میلیون تومان درنظر بگیرند.

در شهر بابلسر با اینکه ویلا‌هایی با قیمت مناسب نیز وجود دارد، ولی ویلا‌هایی با ۱۱ میلیون نیز اجاره می‌رود.

در آگهی ویلا‌های مربوط به رامسر نیز ویلایی سه خوابه استخردار با اجاره هفت میلیون تومان وجود داشت.

البته این قیمت‌ها در روز‌های مختلف عید نوروز می‌تواند تفاوت داشته باشد. صاحبان ویلایی در ماسال، هزینه اجاره آن‌ها را تا ششم فرودین روزانه سه میلیون تومان تعیین کرده‌اند، اما از این تاریخ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش می‌کند.

صاحب این ویلا می‌گوید در تابستان قیمت اجاره باز هم پایین‌تر می‌آید و پاییز دوباره باعث افزایش حدودی قیمت‌ها می‌شود.

سفر به برخی از این مناطق هزینه زیادی را برای مسافران در پی دارد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین