پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
رابرت مالی در نشست دوحه قطر گفت که مهم نیست که چه اتفاقی در رابطه با ‎سپاه بیفتد، تحریم‌های بسیاری باقی خواهد ماند.اما سخنان امیرعبداللهیان درباره شرط خروج سپاه از لیست ادعایى تروریسم آمریکا واکنش هاى زیادى را در پى داشت. بیشتر منتقدان او از میان اصولگرایان بودند.
شعار سال:نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند و این موضوعی متفاوت از توافق هسته‌ای است. اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها لغو خواهند شد.
 
رابرت مالی در نشست دوحه قطر گفت که مهم نیست که چه اتفاقی در رابطه با ‎سپاه بیفتد، تحریم‌های بسیاری باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد که تصمیمی برای حذف سپاه از لیست تحریم نگرفته‌ایم.
مالی افود: مطمئن نیستم که توافق اتمی با ‎ایران قریب‌الوقوع باشد. او در عین حال گفت که ما مدتی است که به آن [احیای برجام]نزدیک شده‌ایم.
‌رابرت مالی همچنین تاکید کرد که این یک توافق اتمی است، ما در حال لغو تحریم‌هاییم. توافق قصد رسیدگی به مسائل دیگر مانند سیاست منطقه‌ای ایران و تحریم‌های دیگر را ندارد و نمی‌توانیم در مورد آنچه دولت آینده ممکن است درباره توافق ایران انجام دهد اطمینان بدهیم.
مالی گفت: فارغ از اینکه نتیجه توافق هسته‌ای چه باشد ما به کار با کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم.
سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند+ انتقادات به صحبت‌های عبداللهیان
 
سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند+ انتقادات به صحبت‌های عبداللهیان
نامه جمهوری خواهان به بایدن برای عدم خروج نام سپاه از لیست FTO
 
انتقاد از سخنان امیرعبداللهیان در مورد سپاه
سخنان امیرعبداللهیان درباره شرط خروج سپاه از لیست ادعایى تروریسم آمریکا واکنش هاى زیادى را در پى داشت. بیشتر منتقدان او از میان اصولگرایان بودند.

ثابتى: بازگشت به برجام سودى ندارد
امیرحسین ثابتى مجرى برنامه جهان آرا هم در توییتى نوشت: امیرعبداللهیان گفته: “روزی که توافق در وین اعلام شود، توافق فراتر از برجام نخواهد بود. ”

او افزود: بازگشت به برجام سودی برای اقتصاد ایران ندارد، چون طبق برجام ساختار تحریم‌های اصلی حفظ میشود، به لحاظ سیاسی نیز اثری ندارد جز مدعی کردن مثلث “اصلاح طلبان_روحانی_ لاریجانی” در داخل کشور.

عبدى: این استدلال خطرناک است
عباس عبدى روزنامه نگار اصلاح طلب هم در توییتى نوشت: مگر سرنوشت نهاد‌های کشور بویژه نهاد‌های نظامی در اختیار مقامات آن نهاد است، که اجازه بدهند تحریم شوند یا نشوند؟ این استدلال‌ها خطرناک است.
نادرى: سپاه حافظ جان ایرانیان است
احمد نادرى نماینده مجلس به تعریف از سپاه اکتفا کرد و در توییتى نوشت: سپاه ⁩ یعنی حافظ جان، مال و ناموس مردم و حافظ تمامیت و استقلال کشور عزیزمان. خون سرخ حاج قاسم‌ها و تهرانی مقدم ها، گواه این مدعاست.

جبرائیلى: سیاست ورزى وابسته به اندیشه ورزى است
سید یاسر جبرائیلى- روزنامه نگار اصولگرا در این باره فایل ویدیویى سخنان امیرعبداللهیان را منتشر کرد و نوشت: سطح سیاست‌ورزی و سیاستمداری، تا حدود زیادی وابسته به ارتفاع اندیشه‌ورزی و سخنوری است. تا زمانی که عیار فکر و بیان افراد در نتیجه کنش و واکنش در عرصه عمومی مشخص نشده باشد، انتصاب آن‌ها به مناصب سیاسی خطاست.

توضیح وزیر امور خارجه درباره مصاحبه روز گذشته‌اش درباره تحریم سپاه پاسداران
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه:از آنجایی که بخشی از مصاحبه دیروز با شبکه خبر سوالی را نزد برخی از دوستان ایجاد کرده است، لازم می‌دانم نکته‌ای را عرض کنم.

روشن است که از این واضح‌تر نمی‌شد در خصوص جایگاه محوری سپاه پاسداران سرافراز صحبت کرد.
سپاه پاسداران همواره حافظ کشور و ملت بوده و هست و آنچه گفته شد رویکرد فرماندهان عالی است که حتی لحظه‌ای تامین و حفاظت از منافع ملت به شرط دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار عقب نیافتد.
در عین حال همانطور که بدقت در مصاحبه توضیح داده شد چنین توافقی فقط با رعایت کامل خطوط قرمز و بدیهیات چنین توافقی می‌تواند حاصل شود؛ لذا برداشت دور از ذهن و بعیدی که برخی از عزیزان از صحبت‌های دیروز کرده اند، نادرست است و موضوع اصلا عبور و یا مصالحه بر سر خطوط قرمز نیست. توصیه ام مرور دوباره مصاحبه دیروز است.

این جمله را هرگز فراموش نمی‌کنیم که امام راحل عظیم الشان (ره) فرمودند‌ای کاش من هم یک پاسدار بودم.
سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند+ انتقادات به صحبت‌های عبداللهیان
 
 پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین