پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
بعد از آنکه تصاویر تجمع بانوان در مجموعه ورزشی امام رضا مشهد منتشر شد و از این شهر خبر رسید بانوان حتی با در اختیار داشتن بلیت بازی راهی به سکو‌ها پیدا نکردند، بسیاری از کارشناسان فوتبال از فدراسیون بابت این اتفاق انتقاد کردند و نگران واکنش فیفا و برخورد احتمالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال با فوتبال ایران شدند. نکته جالب اینجاست که در دنیا، تنها دو کشور ایران و افغانستان( بعد از حضور طالبان)، اجازه حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال و تماسی این بازی را نمی دهند.
شعار سال: برگزاری بازی‌های تیم ملی خارج از پایتخت بدون تردید اتفاق خوبی است و باعث می‌شود تیم ملی فراتر از تهران به تمام ایران تعلق داشته باشد، اما با توجه به حساسیت‌های فیفا روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و شرایط خاص شهر مشهد، فدراسیون فوتبال می‌توانست بازی ایران و لبنان را در تهران برگزار کند و پس از پایان این بازی، ملی پوشان را برای جشن صعود به مشهد بفرستد.

بعد از آنکه تصاویر تجمع بانوان در مجموعه ورزشی امام رضا مشهد منتشر شد و از این شهر خبر رسید بانوان حتی با در اختیار داشتن بلیت بازی راهی به سکو‌ها پیدا نکردند، بسیاری از کارشناسان فوتبال از فدراسیون بابت این اتفاق انتقاد کردند و نگران واکنش فیفا و برخورد احتمالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال با فوتبال ایران شدند.

در این میان در فضای مجازی شایعه شده یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای آنکه از جنبه تبلیغاتی در موضع بالاتری قرار بگیرد، اصرار به برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد داشته که اگر این روایت درست باشد، متاسفانه تیم ملی و فوتبال ایران قربانی یک کار تبلیغاتی شده‌اند.

هیچ دلیلی نداشت فدراسیون‌فوتبال دست به چنین ریسک پرخطری بزند. وقتی می‌دانیم فیفا روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حساس است و اطمینان داریم فضای خاص شهر مشهد به راحتی مهیای حضور بانوان روی سکو‌ها نمی‌شود، نباید بازی ایران و لبنان را در حضور تماشاگران به مشهد می‌بردیم. تیم ملی و فوتبال ایران بدون تعارف در چاله بی‌تدبیری افتادند و حالا باید دست به دعا برداریم فیفا برخورد تندی با فوتبال‌مان نداشته باشد چرا که پیش از این به فدراسیون هشدار داده شده بود. متاسفانه در این روز‌ها که عده‌ای از داخل ایران برای فیفا گزارش‌های عجیب و غریب می‌فرستند تا فوتبال ایران تعلیق شود، این ماجرای بانوان می‌تواند باعث حساسیت بیشتر در فیفا روی فوتبال ایران شود.

آخرین بار وقتی تیم ملی در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و در میان تماشاگران حاضر در ورزشگاه، بانوان هم روی سکو‌های مخصوص خود حضور داشتند، اندکی از حساسیت فیفا کاسته شد، اما حالا با یک تصمیم نه چندان ضروری در یک مقطع زمانی نامناسب دوباره زیر ذره بین فیفا هستیم و باید منتظر هر واکنشی باشیم.


نگرانی از برخورد احتمالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال با فوتبال ایران
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۰۵۹، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
0
0
بررسی کنید ببینید کیه که این کارها رو می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین