پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بانک جهانی اعلام کرده است که تمویل چهار پروژه به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار را در واکنش و به دلیل نگرانی از ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از کلاس ششم توسط طالبان، متوقف کرده است.
شعار سال: این پروژه‌ها قرار بود که از طریق صندوق بازسازی افغانستان تمویل و توسط آژانس‌های سازمان ملل متحد برای حمایت از زراعت، آموزش، صحت و معیشت آماده و اجرا شود.

بانک جهانی نسبت به تصمیم طالبان برای بستن مدارس دخترانه ابراز نگرانی عمیق کرده است. طبق اعلام بانک جهانی، رهنمود‌های این بانک مستلزم تمام فعالیت‌های تمویل شده از صندوق بازسازی افغانستان برای حمایت از دسترسی و برابری خدمات برای زنان و دختران در افغانستان است.

این بانک تأکید کرده است که این چهار پروژه تنها زمانی برای تایید به کمک‌کنندگان صندوق بازسازی افغانستان ارایه می‌شود که «بانک جهانی و شرکای بین‌المللی‌اش درک بهتری از وضعیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که اهداف پروژه‌ها می‌تواند برآورده شود».

هیأت اجرایی بانک جهانی در اوایل ماه جاری میلادی، طرحی را برای استفاده از بیش از یک میلیارد دلار از صندوق بازسازی افغانستان تایید کرد. این بانک متعهد شد که پروژه‌هایی را در زمینه آموزش، کشاورزی، صحت و نیاز‌های فوری خانواده‌ها تمویل مالی کند. بانک جهانی تلاش کرده بود تا طالبان را دور بزنند و این پول را از طریق آژانس‌ها و کمک‌های سازمان ملل پرداخت مصرف کند.

بانک جهانی زمانی که اقدام به آزادسازی وجوه صندوق بازسازی افغانستان کرد، گفته بود که تمرکز قوی بر حصول اطمینان از مشارکت دختران و زنان باید شود.

صندوق بازسازی افغانستان بیش از یک میلیارد بودجه داشت که پس از آمدن طالبان مسدود شد. در کنار این، کمک‌های بین‌المللی به افغانستان که بخش بزرگ هزینه‌های دولت را تأمین می‌کرد، نیز متوقف شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۴۱۹۱ ، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین