پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
خبرگزاری فرانسه از ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت افغان‌ها از کشور خبرداد و نوشت، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که «خروج سازماندهی‌شده شهروندان افغان توسط کشور‌ها یا سازمان‌های غیردولتی نیز ممنوع است». سخنگوی طالبان اعلام کرد که از خروج افرادی که بدون هیچ «بهانه‌ای» قصد ترک کشور به همراه خانواده‌های خود را دارند، جلوگیری خواهد کرد.

شعار سال:خبرگزاری فرانسه از ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت افغان ها از کشور خبرداد و نوشت، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروهک طالبان گفته است که «خروج سازماندهی‌شده شهروندان افغان توسط کشورها یا سازمان‌های غیردولتی نیز ممنوع است».
 
 این خبرگزاری نوشته است؛ سخنگوی طالبان درباره وضعیت زنان در قانون جدید هم گفت که پیرو محدودیت‌های پیشین در مورد تردد انفرادی زنان در سفرهای داخلی، آن‌ها برای سفر خارج از کشور هم نیاز به همراهی یک مرد از اعضای خانواده و خویشان خود دارند.
 
ذبیح الله مجاهد هدف از محدودیت‌های جدید را «جلوگیری از مشکلات شهروندان افغان در خارج از کشور» عنوان کرد و گفت که این تصمیم بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر «زندگی هزاران افغان در شرایط بسیار بد در خارج از کشور» گرفته شده است.
 
ایجاد این محدودیت‌های جدید، سفر هزاران افغان را، به‌ویژه کسانی که پیش از تسلط دوباره طالبان در افغانستان با نیروهای خارجی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا و سازمان‌های غربی همکاری می‌کردند و به آن‌ها وعده پناهندگی در سایر کشورها داده شده بود، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
بیش از ۱۲۰ هزار افغان و شهروندان دوتابعیتی تا اوایل شهریور امسال یعنی دو هفته پس از تصرف کابل توسط طالبان از افغانستان خارج شدند.
 
هم‌زمان با اعلام قانونِ محدودیت‌های جدید در مورد سفرهای خارجی، نیروهای طالبان عملیات موسوم به «پاکسازی» در پایتخت را با «جست‌وجوی خانه‌به‌خانه» و با اعلام هدف شناسایی «اسلحه، سارقان و آدم‌ربایان» ادامه می‌دهند.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، تاریخ انتشار:  9اسفند 1400، کدخبر: 127665، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین