پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
احمدی سنگری با تاکید بر اینکه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان چهار هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است گفت: اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی از شرکت‌هایی به عمل آید که در حوزه دانش بنیان موفق بوده و اشتغال آفرینی بیشتری را به همراه دارند.
شعار سال: «محمدرضا احمدی سنگری» شامگاه پنج‌شنبه (۱۱ فروردین) در گفت‌وگوی خبری برنامه مجلس برای تحقق شعار سال را تشریح کرد و اظهار داشت: مجلس از مدت‌ها قبل حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان را با تدوین و تصویب طرح جهش تولید در این حوزه را در دستور کار قرار داد.

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولیدات دانش‌بنیان هم‌اینک در شورای نگهبان جهت بررسی است تصریح کرد: اعطای تسهیلات، کاهش سهم مالیات، جلوگیری از ورود کالا‌های مشابه و نمونه‌هایی نظیر این از جمله پشتیبانی‌هایی است که قرار است مجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آورد.

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه در قانون مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض مصوب شده است افزود: مقام معظم رهبری بر روی ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان تاکید دارند و مجلس برای پارک علم و فناوری تسهیلات خوبی را در نظر گرفته و هیچ محدودیتی در این بخش قائل نشده است.

وی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: معتقدیم اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی باید از شرکت‌هایی به عمل آید که در کار خود موفق بوده و اشتغال آفرینی بیشتری را به همراه دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اولویت‌های این کمیسیون برای پیگیری حقوق فرهنگیان را برشمرد و گفت: رتبه‌بندی فرهنگیان از جمله اولویت‌های ما در کمیسیون است و برای اجرای آن در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده و هیئت ممیزی را هم برای نظارت بر این امر تشکیل دادیم.

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با انواع قرارداد‌ها در نظام آموزش و پرورش خدمت می‌کنند یادآور شد: مجلس برای حل این مشکل و جبران کمبود نیروی انسانی خود راهبرد‌هایی مانند برگزاری آزمون ماده ۲۸ و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دارد و اجازه نمی‌دهد همچنان حق نیرو‌های حق التدریسی، غیرانتفاعی و مانند آن تضییع شود.

احمدی سنگری فروش زمین‌های کشاورزی به غیربومیان را آسیبی جدی برای گیلان خواند و ضمن تاکید بر ضرورت اقتصادی کردن کشاورزی استان اظهار داشت: متاسفانه ما چیزی به اسم خرید تضمینی برنج نداریم که باید این امر اصلاح شود همچنین قصد داریم امسال علاوه بر پرداخت سوبسید جهت تهیه نهاده‌ها بستر لازم برای توسعه کشاورزی هسته‌ای در گیلان را فراهم کنیم.

وی از پیگیری‌های لازم برای ساخت بیمارستان در شهرستان خمام سخن گفت و خاطرنشان کرد: ساماندهی زباله پسماند سراوان و رودخانه‌های آلوده جزو اولویت‌های کاری من است و معتقدم به مردم سراوان ظلم شده است و متاسفانه شیرابه‌های سمی لندفیل سراوان وارد رودخانه‌ها و تالاب‌ها می‌شود و همین عامل موجبات افزایش آمار ابتلا به سرطان را در اینجا موجب شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۸۸۲۳، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین