پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای پرداخت سریع تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تذکر داد. احسان خاندوزی پیش‌تر به مدیران عامل بانک‌ها گفته بود که تا دهه فجر ۱۴۰۲، باید همه عقب ماندگی‌ها در ارائه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها جبران شود.

شعارسال: دوشنبه هفته گذشته، ۲۵ دی ماه، وزیر اقتصاد در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها از آن‌ها خواست مسیر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برای تامین مالی پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را باز کنند و هیچ گونه تاخیر و تعللی در این زمینه نداشته باشند. او همان زمان تاکید کرد، بانک‌های عامل به‌گونه‌ای که عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه تا قبل از دهه فجر امسال جبران شود.

تذکر وزیر اقتصاد به بانک‌ها؛ تسهیلات بیشتری به دانش‌بنیان‌ها بدهید

این درحالی که طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها در نه ماهه سال جاری ۵۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است. در نه ماهه سال ۱۴۰۲ میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ۱۷۹۵.۳ هزار میلیارد ریال گزارش شده بود.

تذکر وزیر اقتصاد به بانک‌ها؛ تسهیلات بیشتری به دانش‌بنیان‌ها بدهید

براساس داده‌های رسمی بانک مرکزی، این رقم برای ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۷۷۴.۱ هزار میلیارد ریال بود. رقم تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ هم برابر با ۶۶۹ هزار میلیارد ریال گزارش شده بود.

از نگاه تحلیلگران فشار دولت به بانک‌های عامل در جریان تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان منطقی نیست؛ چون تاکنون هم اعطا تسهیلات دانش بنیان‌ها بیش از ظرفیت بانک‌ها بوده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 1بهمن1402، کدخبر: 55739، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین