پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
وزیر ورزش و جوانان در مورد چگونگی اهدای وام به باشگاه‌ها از محل تفاهم‌نامه ۵۰ میلیارد تومانی توضیح داد و گفت: سقف تسهیلات برای هر باشگاه ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله است.

شعار سال:

مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه ورزش های همگانی، ایجاد توسعه کارگاه های خرد و کوچک و ساخت تجهیزات ورزشی در راستای حمایت از تولید داخل امروز دوشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون منابع مالی و انسانی وزارت ورزش در محل این وزارتخانه برگزار شد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جریان این مراسم با اشاره به نام گذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: یکی از اولویت های برنامه من برای ارائه به مجلس جهت کسب رای اعتماد فعال کردن اقتصاد ورزشی بود. در حال حاضر بنگاه های اقتصادی زیادی در دنیا فعال هستند که سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام می دهند. بر این اساس در ایران هم باید خیلی جدی تر به این بحث توجه شود.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد ورزشی در اقتصاد کلان بسیاری از کشورها یادآور شد: در این کشورها اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در امر اقتصاد در ورزش نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای می کنند، بسیاری از باشگاه ها محل درآمد هستند نه محل هزینه و در اقتصاد ورزش اینگونه ایفای نقش می کنند. در این زمینه سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری خود به عنوان فرصتی برای درآمدزایی استفاده می کنند و همین موضوع رقابتی سالم را میان آنها ایجاد کرده است.

وزیر ورزش و جوانان در این رابطه ادامه داد: این در حالی است که در ایران ساز و کارهای قانونی این امر به خوبی مهیا نیست، بنگاه های اقتصادی این عرصه را محلی برای هزینه می دانند نه کسب درآمد و به همین دلیل رغبتی برای فعالیت وجود ندارد. ما هم اگر خودمان را به اعتبارات دولتی محدود کنیم نمی توانیم تحولی را شاهد باشیم مگر اینکه به سمت فعالیت و همکاری با بخش های خصوصی حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور ورزش و جوانان با بیان اینکه برای ورود بخش خصوصی باید از سیستم بانکی و دولتی کمک گرفته شود، خاطرنشان کرد: آنچه از منابع داخلی بانک ها ارائه می شود سود بالایی دارد و به همین دلیل شاید تمایل زیادی برای فعالیت وجود نداشته باشد اما هستند منابعی مانند صندوق توسعه ملی که برای همکاری با آنها هم برنامه داریم در هر صورت در اولین گام با توجه به رسالت و جایگاهی که صندوق کارآفرینی امید دارد، با مسئولان این صندوق برای امضای تفاهم نامه به نتیجه و توافق رسیدیم.

سلطانی فر با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان مبلغ تفاهم نامه امضا شده در این زمینه است، در مورد چگونگی تخصیص آن توضیح داد و گفت: پرداخت این مبلغ در قالب وام به باشگاه ها و نهادهایی که متقاضی هستند با بهره پایین انجام می شود. سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است با بازپرداخت ۵ ساله و سود ۴ درصد؛ ضمن اینکه مدت زمان تفاهم نامه یک ساله است اما این توافق صورت گرفته که اگر ظرف مدت زمان 6 ماه فعالیت های مورد نظر انجام شود و بودجه جذب شود برای تمدید دوباره آن اقدام شود.

وزیر ورزش گفت: این اولین گامی بود که برداشته ایم و امیدواریم با اجرای دقیق صورت گرفته مرحله دوم تسهیلات مرتبط با صندوق کارآفرینی امید را برای بخش جوانان و ورزش جذب کنیم.

سلطانی فر بعد از اتمام مراسم امضای تفاهم نامه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه انگیزه ای وزارت ورزش را به سمت اجرای این تفاهم نامه پیش برد و آیا در حال حاضر اولویتی برای اهدای وام به باشگاه ها وجود دارد؟ گفت: در جریان بازدیدهایی که طی روزهای گذشته داشتیم و بر اساس درخواست هایی که از طرف بسیاری از افراد فعال در ورزش در رابطه با سرمایه در گردش و یا خرید تجهیزات با آن رو به رو می شدیم به این فکر افتادیم که چنین اقدامی را انجام دهیم. به دنبال این هستیم از محل صندوق توسعه ملی در سال های آینده نیز استفاده داشته باشیم.

سلطانی فر در مورد اینکه آیا این وام شامل حال باشگاه های فوتبال هم می شود، گفت: این وام بیشتر برای باشگاه های خصوصی در نظر گرفته شده است، سقف آن محدود است و فکر نمی کنم باشگاه های فوتبال با شرایطی که دارند استفاده از این تسهیلات برایشان مفید فایده باشد.

 همچنین در جریان مراسم امضای تفاهم نامه امروز نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به فعالیت های پیشین این صندوق در زمینه ورزش گفت: این انگیزه را داشتیم که به صورت هدفمند برای توسعه باشگاه ها کمک کنیم، قطعا این گام در تربیت ورزشکاران و توسعه باشگاه ها تاثیر زیادی خواهد داشت.



با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 آذر 95 ، کدخبر : 3829892 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین