پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
بررسی آمار تولید دو شرکت سایپا و سایپادیزل نشان می‌دهد در ۱۲ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ماهه سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۰ هزار و ۳۲۵ دستگاهی داشته است.
شعار سال: براساس هدف‌گذاری وزارت صمت در دولت روحانی، خودروسازان وعده داده بودند که تولیدات خود را در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ حدود ۲۵ درصد افزایش دهند، اما آمار عملکرد هر دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور نشان می‌دهد این وعده خودروسازان نه تنها محقق نشده، بلکه تولیدات آن‌ها نسبت به سال ۱۳۹۹ که هم تجارت و هم تولید با محدودیت‌های شدید کرونایی روبرو بود، کاهش داشته است.

در گروه ایران‌خودرو، تولیدات گروه کاهش ۶ درصدی داشته و از برنامه سالانه اعلام شده نیز حدود ۵۴ هزار دستگاه (۱۱ درصد) کمتر است. اما در گروه سایپا نیز آمار تجمیعی این گروه تا پایان ۱۱ماهه اعلام شده که نشان می‌دهد تولیدات گروه ۳۷۸ هزار و ۶۹۰ دستگاه بوده که ۶ هزار و ۶۶ دستگاه کمتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

تولیدات سایپا به جای رشد ۲۵ درصدی، ۱۰ هزار دستگاه کم شد

همچنین بررسی آمار تولید دو شرکت سایپا (خساپا) و سایپادیزل نشان می‌دهد در ۱۲ماهه سال ۱۴۰۰ مجموع تولید این دو شرکت ۳۰۷ هزار و ۴۹۶ دستگاه بوده که نسبت به ۱۲ماهه سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۰ هزار و ۳۲۵ دستگاهی داشته است.

به عبارتی نه‌تن‌ها خبری از رشد ۲۵ درصدی تولید نیست، بلکه تولید نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۳/۲ درصدی نیز داشته است.

قابل ذکر است تولیدات سایپادیزل رشد ۱۱۸ درصدی داشته، اما در شرکت سایپا تولید شرکت ۳/۴ درصد کاهش را تجربه کرده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۱۴۷۳۳۳، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین