پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر ضرورت تسریع در حذف موانع و محدودیت‌های اجرای مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد و گفت: اجرای این قانون اولویت نخست سال ۱۴۰۱ سازمان است.
شعار سال: «داود منظور» در نخستین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان در سال ۱۴۰۱ که با حضور اعضای کارگروه از وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق ابعاد کلان مدل اجرایی نظام قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خاطرنشان کرد: موانع اجرای مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که از گذشته معطل مانده، باید در کوتاهترین زمان ممکن رفع شوند.

وی با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک پروژه ملی و در ابعاد کلان و گسترده است، گفت: اجرای این قانون جزو اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان امور مالیاتی برای هوشمندسازی نظام مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: هر چند برای اجرای این قانون، سازمان امور مالیاتی کشور با عقب ماندگی ناشی از اهمال در دولت قبل و در نتیجه عدم اجرای قانون در موعد مقرر روبه رو بوده؛ با اینحال تمام عزم سازمان بر پیاده سازی و اجرای این قانون در سال جاری متمرکز شده است.

منظور تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این طرح ملی، طی یک برنامه زمان‌بندی در حال پیشرفت است و اثرات اجرای این طرح در شفاف شدن اقتصاد و پایش مجموعه عملیات کسب و کار و معاملات و خرید و فروش‌ها بسیار قابل ملاحظه است.

در این جلسه، «محمد برزگری» رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، گزارشی از اقدامات چهارماهه گذشته از جمله اقدامات مربوط به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص شناسه کالا و شماره اقتصادی و همچنین زیرسامانه‌های جمع آوری اطلاعات، ثبت نام و کارپوشه مودیان ارایه کرد و در ادامه اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد به منظور تسریع در بررسی‌های فنی و تصمیمات کارگروه راهبری، جلسات کارشناسی در قالب کارگروه‌های فنی با حضور کارشناسان هر یک از اعضا در مرکز تنظیم مقررات تشکیل و جلسات کارگروه راهبری سامانه مودیان نیز به صورت مستمر و منظم در راستای سیاستگذاری در چارچوب قانون و با حضور کلیه اعضای اصلی کارگروه در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۱۴۷۱۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین