گویا ایران بنوعی کشور آزمون و خطای مدیریتی است. بعد از ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی در ۳۱ خرداد ۱۳۹۰، وزارت راه و شهرسازی بعنوان متولی واحد حوزه راه و حوزه شهرسازی، شکل گرفت (دور دوم آقای احمدی نژاد). تاکید و توجیه در آن زمان روی کوچک سازی، کاهش هزینههای اداری و یکپارچگی دو حوزه مرتبط یعنی راه و شهرسازی قرار داشت. اما وزارتخانه جدید و شرکتهای زیاد تابعه، نتوانست پاسخگو به انتظارات باشد و با توجه به نهضت ساخت چهار میلیون مسکن حمایتی و توسعه خاص مورد نیاز در بحث راهها و شیوههای چهارگانه حمل و نقلی (هوایی، دریایی، زمینی و ریلی)، پیشنهاد تفکیک مجدد وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه، مطرح گردیده است.
شعار سال: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: امسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را در کمیسیون عمران مجلس مطرح و بررسی میکنیم.
محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با یک رسانه اظهار داشت: مسکن و شهرسازی دو ابر مسئله کشور هستند و وزارت راه و شهرسازی باید به دو وزارتخانه تخصصی تقسیم شود و این امر نیازمند همراهی دولت است.
وی با بیان اینکه امسال مجدداً بحث تفکیک دو وزارت خانه راه و شهرسازی را در مجلس مطرح میکنیم، افزود: برای اینکه بتوانیم در حوزه شهرسازی، حاشیه نشینی، صنعت ساختمان و همچنین نهضت ساخت ملی مسکن و … موفق عمل کنیم باید این وزارتخانه به دو وزارتخانه تبدیل شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این موضوع قطعاً امسال در کمیسیون عمران مجلس مطرح و به آن میپردازیم.
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۴۶۲۴۳۷، www.mehrnews.com