پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۷۶۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران گفت: امر نظارت بر واردات تماماً بر عهده دستگاه‌های نظارتی است. واردکنندگان قطعات تنها به سود کوتاه مدت دقت می‌کنند در حالیکه هزینه را از جیب افرادی می‌پردازند که حقوق و دستمزدشان کفاف زندگی معمولی را نمی‌دهد. واردات باید نظارت شود؛ همچنین تمامی مبادی ورود کالای قاچاق بسته شود و از واردکنندگان، کالای با کیفیت بخواهند.
شعار سال: علی جمالی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران در خصوص الزام نظارت بر کالا‌های وارداتی اظهار داشت: متاسفانه نظارتی بر ورود کالاها، قطعات و لوازم یدکی نیست. کالا‌های بسیاری که از مبادی قاچاق هم وارد می‌شوند نمی‌توان از روی ظاهر اصل و غیر اصل بودن و کیفیت آن را تشخیص داد؛ بلکه در عمل و طی مدتی اندک موجب استهلاک لوازم خانگی می‌شوند.

وی در رابطه با افرادی که به عنوان تعمیرکار وارد منازل می‌شوند بیان داشت: پیش تر، تمامی تعمیرکاران و برند‌ها توسط اتحادیه به سامانه ۱۱۸ معرفی می‌شدند. این افراد از فیلتر‌های زیادی عبور کرده و تایید می‌می شدند و هر فردی در صورت نارضایتی می‌توانست براحتی به فرد تعمیرکننده دسترسی داشته باشد.
 
جمالی ادامه داد: چند سالی است که مرکز اصناف و بازرگانان معرفی برند‌ها به ۱۱۸ را خود برعهده گرفته است. این تصمیم موجب شده تا تعمیرکاران شناسایی کامل نشوند و هر فردی با معرفی خود به عنوان نماینده فلان نمایندگی وارد منازل افراد شود. چه بسا امنیت خانه‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرد. هیچ معیاری برای تایید، صحت و سقم خدمات این افراد وجود ندارد. به جای اینکه هر روز قانونمند‌تر عمل کنیم؛ متاسفانه با گرفتن اختیارات بیشتر از اتحادیه‌ها باعث بی قانونی بیشتری در فضای جامعه می‌گردند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران در خصوص عدم قدرت اجرایی اتحادیه‌ها گفت: شکایات بسیاری از انواع و اقسام تعمیرکاران به اتحادیه منتقل می‌شود. تا جایی که بتوانیم در مسیر قانونی مشکلات را حل می‌کنیم؛ اما متاسفانه اتحادیه‌ها قدرت اجرایی ندارند.

وی با ابراز تاسف از فعالیت بی شمار تعمیرکاران بدون مجوز گفت: شماره تلفن‌های زیادی در ۱۱۸ و دیگر فضا‌های مجازی دست به دست می‌چرخد و خود را به عنوان تعمیرکار معرفی می‌کنند. این‌ها نه تنها تعمیر را درست انجام نمی‌دهند؛ بلکه مبالغ هنگفت دریافت می‌کنند. فرد شاکی به زعم اینکه تعمیرکار عضو اتحادیه است به اتحادیهمراجعه می‌کند؛ اما ما نمی‌توانیم حتی شماره تلفن فرد متخلف را از قطع کنیم. با این شرایطه چگونه می‌توان انتظار داشت افراد خاطی دست از تخلف بردارند؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران در پایان تصریح کرد: از سازمان‌های تصمیم گیرنده تقاضا دارم در تغییر و افزایش حدود اختیارات اتحادیه‌ها بدرستی تصمیم بگیرند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۹۳۸۶۳، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین