پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۷۸۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کاظمیان گفت: از آغاز سال جاری به علت افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، همکاران ما به ناچار مجبور به افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌های خود شدند.
شعار سال: موج جدید افزایش قیمت کالا‌ها پس از اصلاح نظام یارانه‌ها در کشور دامن اکثر کالا‌های اساسی و اجناس موردنیاز مردم را در برگرفته است. قطعات یدکی خودرو نیز از اجناسی هستند که قشر گسترده‌ای از افراد جامعه با آن در ارتباط هستند. پیرامون تاثیر جراحی اقتصادی دولت بر قیمت کالا‌های اساسی گفتگویی را با مهدی کاظمیان سخنگو و عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

بازار لوازم یدکی در شرایط خوبی است
کاظمیان در این گفتگو اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو از نظر فراوانی کالا در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. قطعات خودرو‌های داخلی و خارجی‌های پرفروش در بازار به وفور یافت می‌شود. در برخی مواقع ممکن است قطعات یدکی برخی از خودرو‌های خاص که به تعداد محدودی در کشور وجود دارد به سختی یافت شود. به طور حتم قطعات این خودرو‌ها در داخل کشور نه تولیدکننده و نه واردکننده مشخصی دارد. در این صورت همکاران متعهد ما قطعات مورد نیاز این خودرو‌ها را از طریق هوایی یا مسافری وارد کشور می‌کنند.


سازمان تامین اجتماعی با افزایش ۵۷ درصدی حقوق، قیمت لوازم یدکی خودرو را ۲۰ درصد افزایش داد!
وی افزود: اگر شرایط جامعه به همین صورت باقی بماند ما در آینده نیز هیچ مشکلی بابت تامین بازار نخواهیم داشت. اما اگر در آینده مشکلات ارزی یا مسائلی از قبیل افزایش حقوق کارگران پیش بیاید ما ناچار به افزایش قیمت خواهیم بود. البته گفتنی است بازار لوازم و قطعات یدکی خودرو در شرایط کنونی با رکود مواجه شده است، اما قیمت‌ها تغییری نداشته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی در ادامه گفت: برای فروش ۸۰ الی ۹۰ درصد قطعات خودرو‌های داخلی از تولیدات داخلی استفاده می‌شود. البته ۱۰ درصد باقی مانده نیز تولید داخل دارند، اما بازار آن‌ها تامین نمی‌شود که این امر همکاران ما را ناچار به واردات کرده است. کمبود قطعه که برخی مواقع در بازار حس می‌شود بدون شک مربوط به قطعاتی خودرو‌هایی است که تعداد آن‌ها در کشور به شدت محدود است. این گونه قطعات عمدتا از کشور‌های حاشیه خلیج فارس تامین می‌شود.

تاثیر جراحی اقتصادی دولت بر قیمت لوازم یدکی
کاظمیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موج جدید گرانی‌ها در بازار اشاره کرد و گفت: پس از اصلاح نظام یارانه‌ها در کشور توسط دولت سیزدهم، قیمت برخی از کالا‌ها با افزایش روبرو شد. بدون شک این افزایش قیمت معیشت همکاران ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اما با این حال قیمت لوازم یدکی موجود در بازار افزایش پیدا نکرده است. البته از آغاز سال جاری به علت افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، همکاران ما به ناچار مجبور به افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌های خود شدند. تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو در کشور در فرایند تولید از تعداد زیادی نیروی انسانی و کارگر استفاده می‌کنند. وقتی دولت کارفرما و تولیدکننده را مجبور به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران کرد تولیدکننده نیز بر خلاف میل خود به ناچار قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش داد؛ بنابراین می‌توان ادعا داشت که سازمان تامین اجتماعی موجب افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم یدکی در کشور شد.

وجود قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی
وی در ادامه به وجود قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی اشاره کرد و گفت: ما در برابر این موضوع تسلیم هستیم و وجود قطعات تقلبی یا بی کیفیت در بازار را کتمان نمی‌کنیم. ما بار‌ها اعلام کرده ایم که تا حمایت گمرک و سازمان استاندارد را نداشته باشیم کماکان شاهد حضور این قطعات در بازار خواهیم بود. برخی افراد خاص و سودجو وجود دارند که قطعات تقلبی و بی کیفیت را از مبادی رسمی گمرک وارد کشور می‌کنند. این افراد به هیچ عنوان به اتحادیه وابستگی ندارند و ما قادر به شناسایی آن‌ها نیستیم.

سخنگو و عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو همچنین تصریح کرد: ممکن است که فروشندگان قدیمی و با تجربه با دیدن قطعه به اصل یا تقلبی بودن آن پی ببرند، اما جوانانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند به راحتی نمی‌توانند وجه تمایز اجناس اصل و تقلبی را تشخیص نمی‌دهند. این افراد عموما از سرقتی نبودن قطعات اطمینان حاصل می‌کنند نه تقلبی بودن آن؛ بنابراین اقدام به خرید قطعات بی کیفیت و تقلبی نیز می‌کنند. اما در این میان باید توجه داشت که توزیع کنندگان لوازم یدکی تقلبی تنها یک بار می‌توانند این قطعات را به هر واحد فروش عرضه کنند. چراکه فروشندگان پس از حصول اطمینان از تقلبی بودن اجناس (به واسطه کارکرد ضعیف آنها) دیگر از آن توزیع کنندگان خرید نخواهند کرد.

از خرید اینترنتی لوازم یدکی اجتناب کنید
کاظمیان در پایان گفت: از مصرف کنندگان قطعات یدکی خودرو خواهش می‌کنیم که خرید لوازم یدکی و قطعات جانبی خود را همواره از فروشگاه‌های مجاز فروش که مجوز‌های لازم را کسب کرده اند انجام دهند. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی که اقدام به فروش لوازم یدکی خودرو می‌کنند نامعتبر هستند و دسترسی به آن‌ها راحت نیست. فروش لوازم یدکی بی کیفیت و تقلبی در فروشگاه‌های اینترنتی موجب نگرانی ما شده و از طرفی نیز مردم را نسبت به تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی بی اعتماد کرده است. البته ما در این زمینه پیگیری‌های لازم را با پلیس فتا انجام داده ایم و از آن‌ها خواسته ایم که با جدیت با عوامل فروش اینترنتی این کالا‌ها برخورد قضایی انجام شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۶۳۳۶۶، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
0
این جراحی اقتصادی خواهی نخواهی روی همه چیز تاثیر خودش رو میزاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین