پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
جدیدترین روش‌های کلاهبرداری و تقلب در بازارقطعات یدکی خودرو‌های خارجی، تعویض جعبه قطعات تقلبی و نامرغوب و عرضه آن در بسته‌بندی‌هایی مشابه بسته بندی قطعات اصلی است.

شعار سال:با وجود شرایط سخت واردات رسمی قطعات یدکی خودروهای وارداتی در کشور ، مهمترین چالش بازار لوازم یدکی ، این خودروها افزایش تعداد برندهای متفرقه با بسته بندی های مختلف و قطعات تقلبی نامرغوب می باشد  . با نگاهی گذرا  در این آشفته بازارقطعات یدکی خودرو، مصرف کننده را با انواع قطعات طرح اصلی، تقلبی و نامرغوب، استوک و دست دوم روبرو می سازد. در این بخش به بررسی این موضوع به قلم یکی از کارشناسان صنعت خودرو می پردازیم تا  شما را با یکی از روش های کلاهبرداری بعضی از سودجویان بازار لوازم یدکی آشنا سازیم.
 
از جدیدترین روش‌های کلاهبرداری و تقلب در بازارقطعات یدکی خودروهای خارجی، تعویض جعبه قطعات تقلبی و نامرغوب و عرضه آن در بسته‌بندی هایی مشابه بسته بندی قطعات اصلی می باشد . بیشترین آمار واردات قطعات یدکی تقلبی،  از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور چین و به صورت فله به کشور می باشد. بدین صورت که در داخل کشور، جعبه ای برای این قطعات در نظر گرفته می شود. در مواردی ، بسته بندی هایی شبیه به بسته بندی اصلی فراهم شده و آن قطعات به‌ عنوان قطعه اصلی عرضه می‌شوند.
 
یکی دیگر از جذابیت های قطعات یدکی تقلبی و نامرغوب ، قیمت های نامتعارف و پایین آنها در بازار لوازم یدکی است . متاسفانه برخی از مصرف کنندگان به دلیل عدم آگاهی ، ترجیح می‌دهند قطعات یدکی ارزان ‌قیمت خریداری کنند . متقلبین فرصت طلب بدون در نظر گرفتن ایمنی خودروها ، از تقاضای مشتریان برای خرید قطعات ارزان تر سواستفاده کرده  وسودهای کلانی را از این راه کسب می کنند.
 
از جمله آسیب های استفاده از این قطعات ، صدمه زدن به عملکرد سیستمهای ایمنی و موتوری خودرو می باشد در برخی از موارد ، استفاده از  این قطعات نامرغوب ، موجب آسیب رساندن به سایر قطعات ، در یک مجموعه عملکردی خودرو می شود .
 
در میان این شرایط نامناسب بازار، متاسفانه در برخی از موارد تمایل استفاده تعمیرکاران خودرو از این نوع قطعات موجب بروز مشکلاتی برای مالکین خودروها می شود با توجه به عدم آگاهی مصرف کنندگان از اصالت کالای نصب شده بر روی خودرو و عدم گارانتی نمودن برخی از تعمیرگاه ها در خصوص خدمات و قطعات نصب شده ، موجب تحمیل خسارت فراوان به مصرف کنندگان می گردد .در چنین شرایطی لزوم کنترل و نظارت بیشتر اصناف و سازمان های نظارتی بر بازار لوازم یدکی و تعمیرگاه های سطح شهر انتظار می رود . همچنین با توجه به بازدیدهای دوره ای نهاد های نظارتی بر عملکرد مراکز خدماتی خودرو زیر نظر شرکت های عرضه کننده خدمات پس از فروش خودرو ، به جهت صحت اصالت قطعات یدکی و انجام خدمات گارانتی دار ، مراجعه مصرف کنندگان به این مراکز خدماتی ، توصیه می گردد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری قطعه نیوز ، تاریخ انتشار: 23 بهمن1400، کدخبر: 21601، www.ghatenews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین