پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۶۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد به غیر از افزایش نرخ محصولات پایین دستی هیچ اثری نخواهد داشت.
شعار سال: فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه میز اقتصادی شبکه یک درباره اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد اظهار کرد: هدف دولت از وضع تعرفه، تنظیم‌گری در بازار و یا کسب درآمد است و در صورتی که هزینه‌های تولید به هر دلیل افزایش پیدا کند، به هیچ ترتیب و دلیلی صرفا نمی‌توان با اعمال یک دستور کتبی، بازار را تنظیم کرد.

آقابزرگی افزود: در بازار عرضه و تقاضا حاکم است و اگر دولت به نیت تنظیم‌گری در بازار و با اعمال عوارض وارد شده است، فعالان بازار که مالیات و عوارض را هم‌زمان به دولت پرداخت می‌کنند، نیز بایستی حق اعتراض و پیگیری حقوق خود را داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد، در حقیقت یک فرمول و ابلاغیه برای افزایش قیمت قابل انتقال به مصرف کننده نهایی ایجاد شده است و سبب می‌گردد مکانیزمی که در نهایت به دوش مصرف کننده نهایی منتقل خواهد شد.

فردین آقابزرگی در پایان تصریح کرد: اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد به غیر از افزایش نرخ محصولات پایین دستی هیچ اثری نخواهد داشت و علاوه بر اینکه موجب داغ شدن دلال بازی در این شرایط می‌گردد، مالیات و بهره مناسبی نیز به دولت پرداخت نخواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری معدن نامه، تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۹۲۸، www.madanname.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین