پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
رئیس انجمن دیابت گفت: بیماران دیابتی باید برای حداقل 3 ماه انسولین در منزل داشته باشند چون انسولین مایه حیات یک فرد دیابتی است.
شعار سال: دکتر اسدالله رجب امروز در رادیو گفتگو درباره تأمین انسولین و کمبود آن گفت: ماه‌های اسفند و فروردین از زمان‌هایی است که کمبود انسولین اعلام می‌شود که شاید یکی از آن‌ها انبارگردانی و تعطیلات نوروزی باشد.

وی افزود: مشکل مدیریتی یکی دیگر از علل کمبود در این ماههاست از این رو همواره یکی از آموزش‌هایی که به عزیزان دیابتی می‌دهیم این است که برای حداقل ۳ ماه انسولین در منزل داشته باشند، زیرا انسولین برای یک بیمار دیابتی مایه حیات است و از نظر تاریخ انقضا هم حداقل دوسال تاریخ دارد.

وی با بیان اینکه مشکل پخش نیز از علل دیگر کمبود انسولین می‌تواند باشد گفت: سازمان غذا و دارو بعنوان نهاد نظارتی باید تدابیری بیندیشند که اگر تعطیلات طولانی مدت داشتیم مشکلی برای بیماران بوجود نیاید.

رئیس انجمن دیابت با تأکید براینکه بیمار دیابتی باید آموزش ببیند گفت: مسؤولیت اجرایی و درمان دیابت تقریباً دست خود فرد دیابتی آموزش دیده است، مسأله‌ای که سیاست گذاران، بیماران دیابتی و متخصصان باید بعنوان یک اصل در درمان به آن توجه داشته باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۱۷۸۴، www.phana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین