پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
تا وضعیت درآمد سرانه، ثبات اقتصادی، شاخص فلاکت، درصد جمعیت زیر خط فقر، شاخص اشتغال، الگوی تغذیه و حد وابستگی آن به نان و مواردی همانند مشخص نباشد. بنظر می‌رسد که لیست کردن قیمت آرد در کشور‌های مختلف و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، یکی از احمقانه‌ترین روش‌ها برای تصمیم گیری مدیریتی باشد. البته که در سطح مدیران اجرایی از این جنس کم نداریم.
شعار سال: اخیرا دولت قیمت آرد صنعتی را در هر کیلو به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسانده است. این افزایش قیمت با اعتراض‌هایی مواجه شد.

بررسی قیمت آرد در سطح جهان و منطقه نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت آرد صنعتی در ایران در هر کیلو به ۱۶ هزار تومان رسیده، با این‌حال بازهم نسبت به قیمت آرد در منطقه و جهان در بین ۹۲ کشور، از ۸۴ کشور ارزان‌تر است.

برای مثال درحالی‌که قیمت آرد صنعتی در ایران ۵۷/. دلار شده، این میزان در هند برای هر کیلو ۷۲/. دلار، در ترکیه ۹۱/. دلار، در مصر ۹۵/. دلار، در قطر ۱/۲ دلار، در اردن ۱/۸ دلار، در عمان ۱.۹۵ دلار، در کویت نزدیک به ۲/۳ دلار و در عربستان سعودی ۲/۹ دلار است. گران‌ترین آرد جهان مربوط به سه کشور ماکائو با ۳/۲ دلار در هر کیلو، هنگ‌کنک و عربستان سعودی هرکدام با ۲/۹ دلار در هر کیلو است.

لیست کردن قیمت آرد در کشور‌ها برای مقایسه، احمقانه‌ترین روش تحلیل است

قابل ذکر است حجم بالای یارانه پرداختی به آرد و قیمت بالای آن در کشور‌های منطقه و افزایش شدید قیمت جهانی گندم باعث شده بود قاچاق آرد و فروش غیرمجاز آرد یارانه‌ای در خارج از سیستم توزیع حمایتی در ماه‌های اخیر به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۱۴۷۷۵۰، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین