پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
سینا کلهر معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان ورود زنان به ورزشگاه‌های سه شهر را ممنوع دانسته است. وی البته اسم هر سه شهر مورد نظر را اعلام نکرده است.
شعار سال: سینا کلهر، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، ظهر امروز در اولین نشست "پیوستار" در مشهد ضمن تشریح درک صحیح از مفهوم پیوست فرهنگی گفت: دو درک «کلان و بنیادی» و «محدود» از پیوست فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: محدود کردن پیوست فرهنگی به پروژه‌های شهری و یا پرداختن آن به صرف فضا‌های فرهنگی مانند مساجد و مراکز فرهنگی، درکی محدود از پیوست فرهنگی است؛ بلکه پیوست فرهنگی باید خود را در نظام روابط اجتماعی و ساختار‌ها نشان دهد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم ورود حوزه پیوست فرهنگی در طرح‌های توسعه شهری، اظهار کرد: مفهوم پیوست فرهنگی باید در چارچوب مفاهیم قدرتمندی مانند تمدن‌سازی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح شود، بر ضرورت ارائه الگویی برای توسعه و بازاندیشی در این زمینه تأکید نمود.

وی افزود: اگر پیوست فرهنگی و اجتماعی نتواند با توسعه شهر همراه شود و فهم درستی از سازوکار‌های اقتصادی موجود به دست آورد نخواهد توانست مؤثر واقع شود.

کلهر ادامه داد: پیوست فرهنگی باید در روابط اجتماعی و زندگی روزمره خود را نشان دهد. اگر در این نقاط کار شود، می‌توان انتظار داشت در آینده تغییراتی در سازوکار‌های توسعه شهر رقم بخورد.

وی افزود: با ورود به شهر مشهد و تعامل با مردم این شهر باید معنویت مشهود باشد، در شهری که باید بوی معنویت دهد، نباید ترس از سرقت در آن وجود داشته باشد، باید معنویت در تمام ابعاد این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: البته در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری، همیشه استثنائاتی نیز وجود دارد، به عنوان نمونه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، سه شهر از این امر مستثنی و حذف شده‌اند که مشهد از آن جمله است، زیرا شهر مذهبی قواعد خود را دارد.

وی افزود: وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر فهم از پیوست فرهنگی به این مقوله محدود شود، همان بهتر است که اصلا نباشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۷۸۱، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
خانوما نرن ورزشگاه معنویت وارد شهر میشه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
معنویت با محدودیت خیلی فرق داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین