پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۸۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰
واقعیات فقر آموزشی در ایران به حدی فاجعه آمیز شده که توجه خوانندگان عزیز را به گزارش رسمی تهیه شده در این خصوص (انتشار سال ۱۴۰۰) جلب می‌کنیم. ممکن است بیان شود که بخش زیادی از این وضعیت بواسطه شرایط محیطی بر آموزش و پرورش تحمیل شده و ارتباط درون سیستمی نداشته و امری تاریخی هم محسوب می‌شود. واقعیت این است که نمی‌توان منکر این حقیقت شد. اما سیستم سیاست زده آموزش و پرورش، دامن زننده به این واقعیت است. بپذیریم یا نپذیریم، مدیریت کلان آموزش و پرورش سیاست زدگی عجیبی را تحمل نموده و زمینه را برای تشدید فقر آموزشی فراهم می‌سازد.
شعار سال: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت ۲۴-۱۸ سال فاقد مدرک تحصیلی متوسطۀ دوم بوده‌اند

میانگین نمرات آزمون‌های نهایی پایۀ دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ حدود ۱۲.۶ بوده است: میانگین علوم انسانی ۱۰.۷۵، میانگین علوم تجربی ۱۳.۷۷، میانگین ریاضی-فیزیک ۱۳.۲۸، میانگین معارف ۱۲.۸۵ است.

در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت ۲۴-۱۸ سال فاقد مدرک تحصیلی متوسطۀ دوم بوده‌اند.

‏براساس برآورد‌های مختلف بین ۲۵ (براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان) تا ۳۸ درصد (براساس داده‌های هزینه-درآمد خانوار مرکز آمار ایران) کودکان زیر ۱۸ سال در خانوار‌های زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند.

‏براساس داده‌های ۲۰۱۹ آزمون تیمز، ۲۵ درصد دانش‌آموزان پایۀ چهارم و ۳۱ درصد دانش‌آموزان پایۀ هشتم منابع کمی برای یادگیری در خانه (اینترنت، کتاب، تحصیلات والدین) دارند. متوسط بین‌المللی این شاخص در بین ۵۴ کشور آزمون حدود ۸ درصد بوده است.

گزارش فقر آموزشی در ایران
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین