پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
سال‌های سال از بعضی صنایع ضروری حمایت کردیم و با چشمانی بسته و در برخی موارد تطمیع شدن، چشم بر نظارت موثر بستیم. بعضی از جریانات دارای پتانسیل فساد هم با تعریف و تمجید و تهدید غیر مستقیم، باعث تقویت روند‌های مربوط به بسته شدن چشم‌های نظارتی شدند. نتیجه شد غدد چرکینی بنام فساد در خودرو سازی و تارضایتی عمومی. سوال اینجاست که آیا برای خودرو سازی ۱۵ سال آینده یا ورود به بحث خودروی برقی هم همین مسیر را می‌خواهیم طی کنیم؟ آیا مافیای کثیف در روند انتقال، قصد ورود خودروی نو و دست دوم به کشور با تظاهر به فساد ستیزی و همراهی وسیله‌ای با فساد ستیزان واقعی را دارد؟ ریشه‌ها را باید قطع کرد و ورود به این جهاد، مسلما ظرافت‌های خاص خودش را دارد.
شعار سال: پارلمان اروپا پیش نویس قانونی را تصویب کرد که فروش خودرو‌های جدید منتشر کننده دی اکسید کربن را ممنوع می‌کند. این مصوبه جدید قرار است در سال ۲۰۳۵ اجرایی شود.

اگر این قانون لازم الاجرا شود، به احتمال زیاد منجر به پایان کار خودرو‌ها و وانت‌های بنزینی و دیزلی در این منطقه خواهد شد.

در رای گیری روز چهارشنبه، پارلمان اروپا با ٣٣٩ رای موافق و ٢۴٩ رای مخالف این طرح را به تصویب رساند.

این طرح سال گذشتە توسط کمیسیون اروپا با هدف به صفر رساندن انتشار گاز دی‌اکسید کربن حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی توسط خودروها، پیشنهاد شدە بود.

اتحادیه اروپا اکنون قرار است پس از اتخاذ موضع مشترک با کشور‌های عضو این اتحادیه وارد مذاکره شود، به این معنی که متن قانون نهایی هنوز می‌تواند تغییر کند یا کم رنگ شود.

این دستور به معنای ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید بنزینی یا گازوئیلی در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است.

این لایحه بخشی از بسته تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا به نام Fit for ۵۵ است که هدف آن کاهش ۵۵ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مخرب آب و هوا تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطوح ۱۹۹۰ و رسیدن به نقش خنثی در آب و هوا تا سال ۲۰۵۰ است.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند تا به عنوان یک هدف بلند مدت تا سال ۲۰۵۰ به عنوان اولین قاره خنثی آب و هوا از لحاظ انتشار دی اکسید کربن به صفر برسند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۸۲۲۲۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
اونا کجان و ما کجا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
ما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای چکار میکنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین