پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اقدامات این کمیسیون برای ساماندهی وضعیت اتباع خارجی و ایجاد سازمان ملی مهاجرت در کشور گفت: لازم است نهاد‌های بین‌المللی متولی نیز در این خصوص جبران خسارت کنند.
شعار سال: محمدصالح جوکار با اشاره به وضعیت نابسامانی که به واسطه حضور اتباع خارجی به خصوص افغانستانی‌ها در ایران پیش آمده، گفت: برای سامان دادن به این وضعیت، طرحی تحت عنوان ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در حال بررسی است و ایجاد سازمان ملی مهاجرت نیز در آن تعریف شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید حضور اتباع خارجی در کشور قانونمند شود، اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از حضور اتباع خارجی در کشور وجود ندارد چرا که تعداد زیادی از آن‌ها فاقد هویت قانونی هستند و زمانی که نیروی انتظامی آن‌ها را شناسایی و به کشور خود باز می‌گرداند، ۲۴ ساعت بعد مجدد باز می‌گردند و تنها هزینه آن برای ما می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیتی که باعث این موج مهاجرت از افغانستان شده است، یادآور شد: آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد نتیجه سیاست غلط آمریکایی‌ها و مجامع بین المللی همچون سازمان ملل است که به خوبی عمل نکرده اند و علیرغم گذشت ۲۰ سال از حضور آمریکا در افغانستان، در نهایت کار بدون توجه به کسانی که حتی با آن‌ها همکاری می‌کردند، رها شده است.

جوکار در ادامه با بیان اینکه امروز شرایط ناپایداری در افغانستان داریم و بخش اعظمی از اتباع برای زندگی و کار به ایران می‌آیند، عنوان کرد: قطعا در میان این مهاجران افرادی هستند که اهداف دیگری از حضور در ایران دارند که آمریکایی‌ها نیز از بروز اقدامات خاص به خصوص تروریستی از سوی این افراد حمایت می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن انتقاد از کمیساریای عالی پناهندگان و مهاجرین که چشمان خود را بسته و هیچ کمکی به ایران برای پناه دادن به مهاجران افغان نمی‌کنند، ابراز داشت: این در حالی است که آن‌ها مطابق کنوانسیون‌های بین المللی وظیفه دارند به کشور‌هایی که پناهندگی می‌دهند، کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست کشور‌های استکباری تعیین می‌کند که از کدام کشور‌ها در زمان بحران حمایت شود، گفت: برای مثال در حوزه اوکراین تمام اروپایی‌ها و آمریکا پای کار آمده اند که به آوارگان اوکراینی پناه بدهند، اما برای افغانستان این کار را نمی‌کنند چرا که سیاست آن‌ها گسترش فقر و نابودی در این کشور است در حالی که اوکراین باید در برابر روسیه سر پا بایستد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمارگیری و بروز کردن سامانه‌های مربوط به اتباع خارجی و اعمال فشار به نهاد‌های متولی بین المللی برای جبران خسارات ایران ناشی از حضور اتباع افغانستانی در ایران از جمله اقداماتی است که باید از سوی وزارت کشور و وزارت خارجه پیگیری شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۰۱۶۴۰، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
وقتی تعداد مهاجرها بیش از اندازه میشه واقعا نیاز به حمایت بین المللی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین