پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
محکومیت از حقوق اساسی و اجتماعی را نمی‌توان با یک بخشنامه بر مردم تکلیف کرد. کما اینکه اگر چنین بخشنامه و مصوبه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان به اتهام تهدید و سلب آزادی و نادیده گرفتن حقوق حقه، برعلیه آن اقامه دعوی نمود. ضمن محکوم کردن عمل زشت تقلب در امتحانات و جرم انگاری آن و درخواست تشدید مجازات برای عاملین و مسببین، از رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری درخواست می‌کنیم، اندکی با مبانی حقوق اساسی و محرومیت از حقوق اجتماعی، بیشتر آشنا شوند. تکرار این گونه تهدیدات می‌تواند پیگیری حقوقی برایشان داشته باشد.
شعار سال: محمدحسین حاجیلو در نشست شورای حفاظت آزمون سراسری با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل بدون استفاده از آن‌ها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌شود.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از نهاد‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی تصریح کرد: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و ارتکاب هر یک از اعمال تخلف آمیز مرتبط با آزمون سراسری در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس از یک تا پنج سال نیز منجر شود.

حاجیلو با تأکید بر اینکه والدین و به ویژه داوطلبان تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند، گفت: یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریعتر از این شبکه‌ها خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

حاجیلو اظهار داشت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی همکاری بسیار خوبی با سازمان سنجش دارند و شرایط برای برگزاری یک آزمون سالم، ایمن و مطمئن آماده است.

رییس شورای حفاظت آزمون سراسری اضافه کرد: آمادگی‌های لازم در سطح استان‌ها به وجود آمده و آموزش مناسبی به عوامل حفاظتی نیز داده شده تا توان کنترل هر نوع تخلفی را داشته باشند.

کنکور امسال برای داوطلبان پنج گروه آموزشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و دو رشته شناور هنر و زیبان‌های خارجی روز پنج شنبه نهم تیر آغاز و روز شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ پایان می‌یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۹۰۶۷۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: محرومیت از شرکت در آزمون برای متقلبین ، تقلب در امتحان جرم یا تخلف ، روش تعیین میزان محرومیت برای متقلبین ، تهدید به محرومیت از حقوق اجتماعی ، تهدید به محرومیت از حقوق اساسی ، تهدیدات بخشنامه ای ، تقویت نظام ممانعت کننده از تقلب ، تشدید روش های مراقبت و کنترل امتحانات و آزمون ها ، جرم تقلب در امتحانات ، مجازات تقلب در امتحانات ، حد پائین مجازات تقلب در امتحانات ، حد بالای مجازات تقلب در امتحانات ، بیشترین مجازات متقلبین در آزمون سراسری ، کمترین مجازات متقلبین در آزمون سراسری ، روش اثبات تقلب در امتحانات ، روش اثبات تقلب در آزمون سراسری ، روش های تقلب در آزمون سراسری ، تقلب های نوپدید در آزمون سراسری ، روش های جدید تقلب در آزمون سراسری ، روش های جدید تقلب در کنکور ، تقلب در کنکور سه سوت ، تقلب در کنکور با تحویل در درب منزل ، قواعد محرومیت از حقوق اساسی ، قواعد محرومیت از حقوق اجتماعی ، مرجع محرومیت از حقوق اساسی ، مرجع محرومیت از حقوق اجتماعی ، قوانین مرتبط با محرومیت از حقوق اجتماعی ، شبکه‌های مجازی مدعی تقلب در آزمون ، وعده قبولی تضمیمنی ، هزینه قبولی تضمیمنی ، فرستادن جانشین برای آزمون دادن ، رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری ، قائم‌مقام سازمان سنجش ، درخواست توضیح از سازمان سنجش ، محمدحسین حاجیلو ، سلیقه گویی محمدحسین حاجیلو ، دکتر محمدحسین حاجیلو ، صحبت های نادرست محمدحسین حاجیلو ، محمدحسین حاجیلو کیست ، محمدحسین حاجیلو کجاست ، رزومه محمدحسین حاجیلو
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین