پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج یادگار امام راحل و عامل توفیق ملت در دفاع مقدس است.

شعار سال: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس (سوم آذر ماه 95) با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج نهاد پر ارزش رویش انقلابی و سنگر پر هیبت دفاع ملی ما است. بسیج یادگار ابتکار امام خمینی (ره) است که جهادگری را در میان ملت ساماندهی نمود و عامل توفیق ملت در دفاع مقدس بود و امروز نیز در میادین مختلف حمایت از محرومین و دفاع از آرمان های انقلاب با شجاعت در صحنه هستند و باید بسترهای لازم جهت استفاده از این سرمایه ملی در شرایط فعلی فراهم گردد. مجلس آمادگی حمایت و همکاری همه جانبه در این زمینه خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری رحلت جانسوز پیشوای بزرگ آدمیان حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) ، گفت: به تحقیق در عالم خلقت موجودی به کمال وجودی آن حضرت از ازل تا ابد نخواهد بود و به همین جهت حکما، محمد رسول الله(ص) را عقل کلی عالم دانستند که صادر نخستین در خلق عالم است و همه فیوضات الهی از بستر وجود کامل ایشان به سایر مخلوقات می رسد و عالم دم به دم از وجود ایشان بهره مندند که بدانند و چه آگاه نباشند.

وی با بیان اینکه جریان سطحی‌نگر وهابیت تأملات علمی عالمان اسلام را نادیده گرفته، تصریح کرد: این جریان به جای فهم حقایق اصیل مکتب نبوی با قشری‌گری گاه به تفکر اسلامیت و ساحت الهی نزدیک شدند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی جوهره تفکر اسلامی در مدرسه نبوی هستیم.

لاریجانی در ادامه حدیثی از پیامبر و امام رضا (ع) را یادآور شد و گفت: حدیثی از پیامبر اعظم در تحفه العقول اینگونه است که «پیامبر با امام علی (ع) هم سخن است و می فرمایند: ای علی آیا می خواهی بدترین انسان را به تو معرفی کنم؟ گفتم: آری پیامبر خدا. پیامبر فرمود: آدمی که از خطاهای دیگران نمی گذرد و به هنگام سقوط کسی دست او را نمی گیرد. یا علی انسان از این بدتر را به تو معرفی کنم؟گفتم: آری پیامبر خدا. فرمود: کسی که مردم از شر او در امان نیستند و به خیر او امیدی ندارند.»

رئیس مجلس در ایراد حدیث دیگری از پیامبر(ص) گفت: پیامبر فرمودند ای علی 4 چیز در هر کس باشد مسلمانی کامل است؛ نخست راست گفتن، دوم سپاسگذار بودن در حق خالق و خلق، سوم حیا و شرم داشتن و حساب گفتار و کردار خود را از دست ندادن و چهارم با اخلاق خوب با مردم رفتار کردن.

وی روایتی از امام رضا (ع) در خصوص تبیین تصویر انسان مسلمان که در اصول کافی آمده است را یادآور شد و گفت: امام رضا (ع) فرمودند سزاوار است که انسان مسلمان بر نفس خود مسلط باشد و به اصلاح خود فکر کند و مردم و فرهنگ زمان خود را بشناسد.

لاریجانی ادامه داد: باید پذیرفت دنیای مسلمانی امروز فاصله زیادی با تصویر مطلوب انسان مسلمان مدرسه نبوی و رضوی دارد، در حدیث دیگری که در تحفه العقول نقل شده نیز امام رضا سنت های سه گانه برای ایمان کامل را معرفی می کند و می گوید مومن دارای ایمان کامل نمی تواند باشد مگر آنکه سه خصوصیت در وی وجود داشته باشد. خصوصیتی از پروردگار، پیامبر و امام را باید دارا باشد. خصوصیتی که از پروردگار خویش باید داشته باشد، پوشیده داشتن اسرار این و آن است؛ خصوصیتی که از پیامبر خویش باید داشته باشد مدارا داشتن با مردمان است اما خصوصیتی که از امام باید به همراه داشته باشد، صبر و تحمل داشتن در سختی ها و پریشانی ها است.

رئیس مجلس با بیان اینکه راجع به احادیث مذکور باید به تامل در معانی آن بپردازیم که تفکر در آن‌ها حرف ها و سخن های زیادی با آدمیان دارد، گفت: امام رضا (ع) فرمود عبادت تنها به این نیست که زیاد نماز بخوانیم یا روزه بگیریم بلکه عبادت حقیقی تفکر در اسرار آفرینش است.

لاریجانی ضمن تسلیت رحلت پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا (ع) به ملت عزیز و نمایندگان محترم یافتن صراط مستقیم را در این سلوک الهی از خداوند متعال آرزو کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950903000095: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین