پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
ریس سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی پرواز کرمانشاه به نجف در آینده نزدیک خبر داد.
شعارسال: سعید اوحدی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور حدود دو میلیون نفر از طریق کشورمان در راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز اربعین امسال حضور 110 هزار زائر خارجی بود که بیش از 70 هزار نفر آنها از طریق راهیان نور و از مرز "شلمچه" در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

وی ادامه داد: این زائرین خارجی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، افغانستان، هند و ... بودند و حدود هزار نفر آنها نیز اروپایی بودند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: راهپیمایی اربعین با حضور اقشار مهم، پیام مهم خود را به دنیا ارائه کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اربعین و نقاط ضعف مشهود آن محدودیت مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چزابه است، تصریح کرد: این سه مرز ظرفیت بیش از دو میلیون زائر را ندارد.

اوحدی با تاکید بر اینکه برای سال آینده باید بازگشایی دو مرز دیگر را داشته باشیم، افزود: یکی از این مرزها مرز خسروی است که امیدواریم با آزادسازی موصل شاهد بازگشایی این مرز در آینده نزدیک باشیم.

* آغاز اعزام هوایی زائرین به عتبات عالیات از امروز در چهار استان

وی در ادامه از برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای اعزام زوار به عتبات عالیات برای ایام پایانی ماه صفر نیز یاد کرد و ادامه داد: امروز از چهار استان خراسان، تهران، اصفهان و فارس اعزام هوایی زائرین آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در پنجم آذر نیز موج دیگری از بازگشت زمینی زائرین را داشته باشیم، تصریح کرد: اعزام زمینی زائرین هم از ششم آذر آغاز خواهد شد.

* راه‌اندازی پرواز کرمانشاه _ نجف

اوحدی با بیان اینکه سال گذشته افزایش 65 درصدی ایستگاه‌های پروازی به عراق را داشتیم، ابراز امیدواری کرد، به زودی پرواز کرمانشاه به نجف نیز راه‌اندازی شود و تعداد ایستگاه‌ها در کل کشور از یازده ایستگاه سال گذشته به 19 ایستگاه برسد.

به گفته این مسئول، همچنین سال گذشته سه شرکت هوایی در این زمینه فعالیت داشتند که امسال این تعداد با رشد 100 درصدی به شش شرکت ارتقاء یافت.

وی از برنامه برای توسعه خدمات به زائرین در خاک عراق هم یاد کرد و ادامه داد: در این راستا هتل بزرگ نجف با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی و همچنین آشپزخانه صنعتی نجف در دست احداث است که خود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عراق نیز در آن مشارکت دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به علاوه امسال 20 درصد هتل‌هایی که کیفیت لازم برای ارائه خدمات نداشتند را از گردونه خارج کریم.

* حق شهدای منا ضایع نخواهد شد

اوحدی در ادامه به پیگیری حقوق شهدای منا هم اشاره داشت و تاکید کرد: همه ظرفیت‌های حقوقی کشور در این خصوص بسیج شده که حقی از شهدای منا ضایع نشود.

وی تاکید کرد: در این خصوص اقدامات خوبی نیز با همکاری معاونت کنسولی وزارت امور خارجه انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از اعزام تعدادی از فرزندان و خانواده شهدای منا به مراسم اربعین امسال خبر داد و یادآوری کرد: پنج موکب را نیز به نام شهدای منا در مسیر داشتیم.

* عربستان اراده سیاسی جدی برای پذیرش روار ایرانی ندارد

اوحدی سپس به اعزام زائرین به حج هم اشاره و تاکید کرد: عربستان باید رفتار غلط خود با حجاج را اصلاح کند که این رفتار غلط را هم در فاجعه منا داشتیم و هم در مذاکراتی که برای اعزام حجاج انجام شد.

وی از کارشکنی عربستان در خصوص پذیرش زائرین ایرانی یاد کرد و افزود: عربستان اراده سیاسی برای پذیرایی زائرین ایرانی ندارد و تلاش کرد قرارداد تبعیض آمیزی را به ما تحمیل کند که نپذیرفتیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: همچنین عربستان علی رغم اینکه اعلام کرد "سوئیس" را به عنوان کشور حافظ منافع اعلام می‌کند، هنوز قراردادی در این خصوص امضا نکرده و بدخلاقی می‌کند.

اوحدی گفت: اعزام زائرین به حج منوط به تغییر رفتار عربستان و جلوگیری از تضییع حقوق زوار ایرانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پرتال خبری آفتاب کرمانشاه، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 161997، www.aftabksh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین