پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۱۳۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
عملکردها و خروجی های آموزش و پرورش در طی سال های عدیده اثبات می کند که وزارت آموزش و پرورش در نوعی نگاه تقلیل گرایانه خود بنیاد خود پسند، به مسئله پرورش نگریسته و از واقعیات آن بدور است. اینکه بحث پرورش را خلاصه در زمینه‌های ورزشی، اردو و سفرهای تربیتی، کتاب و کتابخوانی ببینیم، ظلم به پرورش و جفا در حق دانش آموزان است. پرورش زمینه سازی تربیت بوده و اهمال آموزش و پرورش در این خصوص قابل گذشت نیست. در چنین شرایطی اصغر باقرزاده، معاون محترم پرورشی وزارتخانه از برنامه های خاص پرورشی برای دختران می گوید. آقای باقرزاده اگر کارت را بلد نیستی ، لطفا حفظ حرمت کن و استعفا بده و اگر به کارت ایمان داری، برای افکار عمومی تشریح کن که وظایف بخش پرورشی در آموزش و پرورش چیست؟ نه خودت را معطل کن و مشغول نشان بده و نه والدین میلیون ها دانش آموز را . منتظریم جناب باقرزاده.

شعار سال : اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایر از توجه ویژه این معاونت در برنامه‌ریزی برای دختران دانش‌آموز خبر داد و از دختران عشایر خواست که فکر و اندیشه خود را هرچه بیشتر به حضرت زهرا (س) نزدیک کنند.

معنای پرورش را دریابید ، جایگاه ویژه دختران در برنامه‌های معاونت پرورشی پیش کش!

نباید بگوییم "مناطق محروم"

باقرزاده گفت، برخی همکاران و دوستان کلماتی را درباره عشایر به کار می‌برند که مناسب نیست و من در این فرصت می‌خواهم خواهش کنم که واژه "محروم" را برای مناطق عشایری به کار نبریم و این موضوع را ابتدا به خودم یادآوری می‌کنم. در روایت داریم "محروم کسی است که از رحمت خدا به دور باشد". مگر ما از رحمت خدا دور هستیم، که ما را محروم خطاب کنند؟! ما غرق در رحمت خدا هستیم؛ هم شما، هم ما و هر کسی که در این ایام نورانی و بابرکت به زیارت حضرت امام رضا (ع) آمده است. بنابراین ما محروم نیستیم بلکه "مرحوم" هستیم یعنی مورد رحمت قرار داریم؛ لذا از این به بعد روی کلمه مناطق محروم برای عشایر عزیز خط می‌کشیم و آن را از ادبیاتمان حذف می‌کنیم.  اگر به دعای روز‌های آخر ماه رمضان رجوع کنیم، می‌بینیم که امام صادق (ع) مدام به خداوند متعال می‌گوید "اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِنَ الْمَرْحُومِینَ وَ لا تَجْعَلْنَا مِنَ الْمَحْرُومِینَ: خداوندا ما را از رحمت‌شدگان قرار ده، نه از محرومان. "

الگو‌های ویژه و خاص دختران در تاریخ

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد، نکته دیگر درباره شما دختران این است که به دخترانی که در طول تاریخ، ویژه و خاص بوده‌اند توجه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید. یکی از آن‌ها وجود نازنین حضرت زهرا (س) است و حتی رسول خدا به عنوان پدر بزرگوار این دختر نازنین، فرموده‌اند: «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً [هَیْئَةً]لَکَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ‌...» یعنی اگر همه خوبی‌ها شبیه یک آدم می‌شد، آن خوبی چیزی غیر از زهرا (س) نبود و حتی زهرا (س) از همه خوبی‌ها بیشتر است. یک دختر دیگر حضرت معصومه (س) است که او هم خاص و ویژه است و دستش آنقدر باز است که می‌تواند به همه شیعیان جهان عنایت ویژه کند.

باقرزاده تاکید کرد: از شما دختران می‌خواهم که برای اعتلای ارتباط خود با حضرت زهرا (س) این شعر زیبا را بیابید و آن را به خاطر بسپارید، چون در تک تک مصرع‌های آن به ویژگی‌های آن حضرت اشاره شده است و شما می‌توانید با شبیه‌سازی، به دنبال یافتن راهی برای نزدیک شدن به این ویژگی‌ها و تحصیل آن‌ها باشید. در این صورت با حضرت زهرا (س) همراه و رفیق خواهید شد تا همچون ایشان پاک، درجه یک، درخشنده و زهرا باشید.

برنامه ویژه معاونت پرورشی برای دختران

باقرزاده مدعی شد، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سعی دارد به‌صورت ویژه برای دختران کار کند. من برای چندمین بار در جلسات متعدد بر این موضوع تاکید دارم که به صورت ویژه‌تر در زمینه‌های ورزشی، اردو و سفر‌های تربیتی، کتاب و کتابخوانی و... برای دختران برنامه‌ریزی و اقدام کنیم. دختران باید بتوانند با یکدیگر ارتباط، رفاقت و همفکری داشته باشند تا از آسیب‌های اجتماعی که آن‌ها را تهدید می‌کند، ایمن بمانند بنابراین شما دختران تا جایی که می‌توانید رفاقت خود را با دوستان خوب گسترش دهید و ما هم کمک می‌کنیم که این اتفاقات خوب رخ دهد.

وی در پایان گفت: صحبت پایانی من با شما دختران عشایر این است که از حضرت امام رضا (ع) بخواهید که این عنایت را به شما داشته باشد و ان با خودتان به دیارتان ببرید. یعنی تصور نکنید که فقط همین سه روز بود و تمام شد. باید در این چند ساعت باقی مانده از اردو، این عنایت ویژه را برای دنیا و آخرت‌تان طلب کنید و با خود همراه داشته باشید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار شد.


معنای پرورش را دریابید ، جایگاه ویژه دختران در برنامه‌های معاونت پرورشی پیش کش!

 

سوال بسیاری از والدین، شهروندان، دانش آموزان و حتی معلمان از معاون محترم پرورشی می تواند این باشد که وظایف معاونت پرورشی چیست؟ تا چه حد به این وظایف پاسخ داده شده است؟ علت اثرگذاری های پائین و قلت عملکردها در معاونت پرورشی چیست؟ چرا عملکرد معاونت پرورشی تاثیر معناداری در تربیت دانش آموزان ندارد؟ تا به کی وزارت آموزش و پرورش قصد دارد با الفاظ بازی کند و از یکی از بنیادی ترین وظایف خود در گام دوم انقلاب شانه خالی نماید؟

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، کد خبر 1257371 ، تاریخ انتشار 31 تیرماه 1401 ، https://www.ilna.ir .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
واقعا بخش پرورشی وزارتخانه مشکل دارد. فقط معاون عوض می کنیم و مدیرکل. همه شان هم خیر دیده ها گویا از دماغ فیل افتاده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
این اصلا از کجا اومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین