پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۸۱۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تمایلات مدرک گرایانه ایرانیان آنقدر تند شد که دانشگاه سازی فراگیر نسل اول با شیوه‌ای غیر متعارف در کشور رواج یافت و ظاهر گرایی علمی جای پژوهش محوری و فعالیت نوآورانه فناوری محور را گرفت. حال هزینه دانشگاه سازی و دانشگاه داری بدون کمترین مراجعه کننده آنقدر زیاد شده که چاره‌ای جز تعطیلی و ادغام ۸۰-۹۰ دانشگاه دولتی وجود ندارد. مسئله‌ای که علی آهون منش، رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی در کنار بحث اضافی بودن نیمی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور، بدان تاکید دارد.
شعار سال: اخیراً دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که متقاضیان تأسیس مؤسسه آموزش عالی جهت ارائه ثبت درخواست اقدام کنند.

علی آهون منش رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه در واکنش به تأسیس مؤسسه آموزش عالی جدید گفت: من در جریان این اطلاعیه وزارت علوم نیستم، چون با اتحادیه مشورتی صورت نگرفته است، ولی نظر ما این است که بیش از ۵۰درصد همین موسساتی هم که اکنون وجود دارند، زیادی هستند.

وی افزود: تا جایی که اطلاع داشتیم ارائه مجوز تأسیس مؤسسه آموزش عالی جدید متوقف بوده و اگر وزارت علوم اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده، اتحادیه اطلاعی در این خصوص نداشته است.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزود: اتحادیه به شدت مخالف تأسیس مؤسسه جدید است چرا که بیش از ۵۰ درصد مؤسسات آموزش عالی موجود اضافی هستند.

وی درباره ادغام مؤسسات غیر انتفاعی نیز گفت: ادغام مؤسسات غیر دولتی به جایی نرسید و مؤسسات با یکدیگر ادغام نشدند.

وی با اشاره به علت مخالفت اتحادیه با ایجاد مؤسسات جدید آموزش عالی غیردولتی گفت: در حال حاضر دانشجویی وجود ندارد که مؤسسه جدیدی ایجاد شود.

آهون منش افزود: تقریباً ۸۰ الی ۹۰ دانشگاه دولتی با توجه به نداشتن دانشجو باید یا تعطیل شده یا با مؤسسات مادر ادغام شوند که این موضوع در حال انجام است به عنوان مثال در استان اصفهان دانشگاه شهر رضا، دانشگاه گلپایگان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان باهم ادغام شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از واحد‌های دانشگاه پیام نور در حال تعطیل شدن هستند، همه واحد‌های علمی کاربردی دولتی بسته شده‌اند، فنی و حرفه‌ای‌ها دانشجو ندارند، و حدود ۸۰۰ هزار صندلی خالی وجود دارد، برای چه باید فردی بیایید بگوید من ظرفیت جدید می‌خواهم و برای چه وزارت علوم اجازه می‌دهد چنین موضوعی رخ دهد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۵۴۵۷۶۵، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
فقط به فکر تاسیس یک موسسه جدید هستن.حالا نیاز هست یا نه بماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین