پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
استاندار زنجان گفت: مدیران دولتی علاقه‌ای به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی ندارند، این در حالی است که بعد از گذشت زمان ساخت و تکمیل این پروژه‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

شعار سال : جمشید انصاری ظهر روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: این موضوع که در هفت ماهه نخست امسال 97.4 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان محقق شده با توجه به اینکه درآمدهای مالیاتی معمولا شش ماهه دوم وصول می‌شود، قابل قبول است و امیدواریم با پیگیری‌های جدی مازاد درآمدهای استان تا پایان آذرماه شناسایی شود تا بتوان این مازاد درآمد را به استان تخصیص داد.

وی افزود: میزان تحقق درآمدهای مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم نشان می‌دهد این مکانیزم نیازمند اصلاح است. همچنین روند تغییرات مالیات بر حقوق و دستمزد نیز باید در سال‌های مختلف بررسی شود. به‌عنوان مثال مالیات بر حقوق مشمولین بیمه که تعداد آن‌ها دو برابر کارکنان دولت بوده ولی مالیات آن‌ها پنج درصد این درآمدها را تشکیل می‌دهد، این موضوع نشان‌دهنده این است که در شناسایی مالیات مشکل وجود دارد و نیازمند تجدید نظر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای استان ملی است که در استان تسهیل می‌شود که درآمدهای گمرک نمونه آن است. همچنین دانشگاه علوم‌پزشکی درآمدی دارد که صرف هزینه‌های جاری آن می‌شود، لازم است آماری از این درآمدها برای بررسی وضعیت استان دردست باشد.

وی اظهار کرد: در ماده 6 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی فراهم شده است که اگر املاکی داشته باشند که امکان ارزش افزوده آن با تغییر کاربری و فروش آن‌ها حاصل شود از ان استفاده کنند، لذا توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی از این امکان قانونی استفاده کنند و در مدت زمان مشخص هزینه آن تخصیص یابد و معاونت عمرانی استانداری نیز پیگیر این موارد باشد.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره دولتی به بخش خصوصی نیز تصریح کرد: در عمل هیچ پروژه دولتی نیمه‌کاره برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار نشده است که دلیل آن را نمی‌توان نداشتن متقاضی دانست، بلکه بدنه دولت نیز علاقه‌ای به این امر نداشته و باور ندارند که اتمام و بهره‌برداری سریع این پروژه‌ها به نفع آن بخش است، لذا لازم است مدیر ادارات پروژه‌های قابل واگذاری خود را مشخص کنند تا با واگذاری حداقل یک پروژه، این سد چندین ساله شکسته شود، زیرا معتقدیم با گذشت زمان دیگر تکمیل این پروژه‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی در ادامه در خصوص اصلاح نمای شهری سلطانیه یادآور شد: به بهانه ایجاد شهری با نمای پایتخت ایلخانی در سلطانیه نمی‌توان هزینه‌ای اضافی بر مردم تحمیل کرد، بلکه این میراث باید به گونه‌ای حفظ شود تا علاوه بر سهل کردن شرایط ساخت و ساز کمک هزینه‌ای از سوی اداراتی که ردیف بودجه‌ای برای آن دارند به مردم سلطانیه تخصیص یابد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: میزان درآمد امسال در استان بالغ بر 569 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته 34.5 درصد افزایش داشت که سهم هفت ماهه نخست، بالغ بر 332 میلیارد تومان بوده است که این رقم شامل 89.8 درصد از درآمدهای مالیاتی و 10.2 درصد از سایر درآمدها می‌شود و باید اذعان کرد، مهم‌ترین منبع این درآمدها از سوی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی، حقوق کارکنان، جرائم و مالیات بر فروش بود.

ابوالفضل عباسچیان تاکید کرد: جمع درآمدهای استان از شش طبقه و 72 ردیف درآمدی بوده است که به‌عنوان نمونه درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در هفت ماهه نسبت به سهمیه 98.1 درصد بوده است. همچنین در درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا نسبت به سهمیه هفت ماهه 86.7 درصد محقق شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون 97.4 درصد درآمد استان محقق شده است که در این درآمدها مالیات‌های مستقیم 110 درصد و مالیات‌های غیرمستقیم 87.3 درصد تحقق یافته است. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، پزشکی‌قانونی و ثبت اسناد بیشترین وصول را داشته‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 30 آبان 1394 کد مطلب : 948-6784-5 www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین