پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
اگر دادستان کل کشور در چند مورد از تاخیر‌ها بشکل ضربتی ورود نموده و اعمال قانون کند، دیگر شاهد این نخواهیم بود که معاون سازمان هواپیمایی کشوری در توجیه تاخیر ۱۲ ساعته هواپیمایی آتا صحبت از کاهش دید کند. از دادستان کل کشور با قید فوریت درخواست می‌کنیم که ادله اثبات کاهش دید منجر به تاخیر پرواز اتا را از معاون سازمان هواپیمایی کشوری درخواست نماید.
شعار سال: شب گذشته مسافران پرواز ۶۶۵۴ شرکت هواپیمایی آتا قرار بود ساعت ۲۳ به مقصد نجف پرواز کنند، اما این مسافران با بیش از ۱۲ ساعت تأخیر مواجه شده و بسیاری از آن‌ها کف سالن فرودگاه خوابیدند، در حالی که بر اساس قانون حقوق مسافر، شرکت هواپیمایی در تأخیر‌های بالای ۴ ساعت موظف به ارائه خدماتی مانند اسکان و تغذیه گرم و سرد دارند.

حسن خوشخو - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - در این باره گفت: مسافران پرواز شب گذشته شرکت هواپیمایی آتا با ۱۲ ساعت تأخیر مواجه شده و واقعا اذیت شدند و متأسفانه آتا برنامه ریزی خوبی برای مدیریت این مسئله پیش آمده نکرد.
معاون سازمان هواپیمایی باید ادعای خود را ثابت کند که تاخیر ۱۲ ساعته آتا با کاهش دید مواجه بوده است


وی با بیان اینکه ساعت ۱۱ ظهر امروز این مسافران تهران را به مقصد نجف ترک کردند، افزود: در ابتدا شب گذشته پرواز به دلیل کاهش دید افقی خلبان به حدود ۳۰۰ متر با تأخیر مواجه شد، اما این شرکت هواپیمایی برنامه‌ریزی درستی نکرد و سبب شد تا موضوع هدلینگ و ایجاد تغییراتی در کروی و... این تأخیر تا ۱۲ ساعت افزایش پیدا کند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مشکلاتی که در حال حاضر داریم به دلیل کمبود ناوگان تشدید شده است، اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر شرکت‌های هواپیمایی بلوغ لازم و مدیریت مناسبی داشته باشند می‌توانند چنین مشکلاتی را بهتر مدیریت کنند چرا که همه جای دنیا تأخیر وجود دارد، اما مسافران بابت آن تأخیر اذیت نمی‌شوند.

خوشخو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس قانون حقوق مسافر چه جریمه‌ای برای شرکت هواپیمایی آتا در نظر گرفته شده است، گفت: آتا طبق قانون باید به همه مسافران ۳۰ درصد جریمه را پرداخت کند و البته این مسئله را هم متقبل شده که بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس به همه مسافران بدهد.

توضیحات آتا به تأخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران-نجف

در پی تأخیر ۱۲ ساعته پرواز شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-نجف مدیر روابط عمومی این ایرلاین، گفت: تأخیر سه ساعته این پرواز را به مسافران اطلاع دادیم، اما بیشتر شدن زمان آن به دلیل کارشکنی مسافران پرواز قبل از آن و پیاده نشدن شان از هواپیما بوده است. { آتا چرا نمی گوید که علل کارشکنی و عدم تمکین مسافران پرواز قبل چه بوده است}. 

صادق شمسای، درباره علت این تأخیر این گونه توضیح داد که قبل از این پرواز همین هواپیما در مسیر تهران-بغداد به دلیل شرایط جوی نامناسب با تأخیر چند ساعته مواجه شد و این تأخیر را از طریق پیامک به مسافران پرواز بعدی (تهران-نجف) اطلاع رسانی کردیم، اما مسافران پرواز نخست در فرودگاه بغداد به نشانه اعتراض به تأخیر پرواز از هواپیما پیاده نشدند و همین مسئله سبب شد تا تأخیر پرواز شب گذشته این هواپیما به مقصد نجف نیز با تأخیر بیشتری مواجه شود. همچنین مسافرانی که از بغداد به تهران آوردیم نیز از هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) پیاده نشدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شما از این شرایط اطلاع داشتید می‌دانستید پرواز تهران-نجف با تأخیری بیش از ۴ ساعت مواجه می‌شود چرا فکری به حال مسافران در زمینه اسکان و تغذیه نکردید؟ گفت: ما نمی‌توانستیم برای اسکان مسافران فکری کنیم چرا که پاسپورت‌های آن‌ها مهر شده بود و طبق قانون اجازه خروج از سالن را نداشتند؛ اما دو بار از مسافران پذیرایی کردیم که شامل یک میان وعده و پذیرایی دیگر شامل وعده غذای گرم بود. همچنین به همه مسافران اعلام کردیم که ۳۰ درصد جریمه تأخیر به آن‌ها پرداخت خواهد شد و برای همه مسافران بلیت رفت و برگشت رایگان به مشهد مقدس را نیز در نظر گرفتیم.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در شرایطی که می‌دانستید پرواز شما تأخیر بیشتری خواهد داشت اجازه ورود مسافران به سالن خروجی را دادید که نتوانند از آن خارج شوند؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که بخواهیم به مسافران اطلاع رسانی کنیم، اما زمانی متوجه تأخیر بیشتر شدیم که آن‌ها وارد سالن شده بودند و پاسپورت‌های آن‌ها مهر شده بود.

اطلاعیه شرکت هواپیمایی آتا

البته شرکت هواپیمایی آتا در اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره این پرواز ارائه داده است که در ادامه می‌آید:

«پیرو انتشار خبری در رسانه‌ها در خصوص تاخیر ۱۲ ساعته پرواز شماره ۶۶۵۴ از مبدا تهران به مقصد نجف، هواپیمایی آتا ضمن عذرخواهی از زائرین و مسافران محترم این پرواز به استحضار می‌رساند:

تاخیر ۱۲ ساعته پرواز شماره ۶۶۵۴ تهران - نجف بدلیل انجام با تاخیر پرواز‌های قبلی هواپیمای این خط پروازی بوده است.

با توجه به شرایط نامساعد جوی و همچنین وجود برخی مشکلات در خدمات زمینی فرودگاه بغداد، پرواز تهران-بغداد هواپیمایی آتا با تاخیر انجام شده و بعد از فرود هواپیما در فرودگاه مقصد مسافران در اعتراض به انجام با تاخیر این پرواز بعد از چندین ساعت اقدام به ترک هواپیما نموده و این عوامل باعث انتقال تاخیر به پرواز‌های بعدی این هواپیما شده است.

در ادامه عزیمت هواپیمای این خط پروازی از بغداد به تهران برای انجام پرواز تهران _ نجف بدلیل مشکلات ذکر شده و همچنین اعتراض مسافران با تاخیر انجام شده و تمامی این عوامل باعث بروز تاخیر ۱۲ ساعته در پرواز ۶۶۵۴ تهران-نجف گردیده است.

هواپیمایی آتا تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از لغو این پرواز به کار گرفته ولیکن متاسفانه عوامل مختلفی مانند انجام با تاخیر پرواز تهران-بغداد بدلیل شرایط نامساعد جوی و وجود مشکلات در خدمات زمینی فرودگاه مقصد، ترک دیرهنگام مسافران این پرواز‌ها و ... دست به دست هم داده و باعث بروز تاخیر در پرواز شماره ۶۶۵۴ تهران - نجف گردیده است.

خاطر نشان می‌سازد هواپیمایی آتا بر اساس مسئولیت قانونی خود و همچنین منشور حقوق مسافران که همواره سرلوحه این شرکت بوده اقدام به دو نوبت پذیرایی شامل یک نوبت غذای گرم بهمراه نوشیدنی و یک نوبت میان وعده از مسافران محترم نموده و همچنین مسافرانی که به سالن ترانزیت مراجعه نکرده بودند در هتل اسکان داده شده و از ایشان پذیرایی شده است. ولی متاسفانه امکان اسکان در هتل برای مسافران محترمی که مهر خروج بر گذرنامه‌شان درج شده و وارد سالن ترانزیت شده بودند بدلیل عدم امکان خروج از فرودگاه میسر نبوده و در سالن ترانزیت در دو نوبت از ایشان بصورت کامل پذیرایی شده است.

هواپیمایی آتا ضمن عذرخواهی مجدد به اطلاع می‌رساند با پیگیری و دستور مدیرعامل این هواپیمایی به منظور تکریم و دلجویی از مسافران محترم که سرمایه‌های اصلی هواپیمایی آتا هستند بلیت رایگان پرواز به مشهد مقدس به مسافران گرامی این پرواز اختصاص یافته و ایشان می‌توانند با مراجعه به دفاتر فروش هواپیمایی آتا بلیت رایگان سفر به مشهد مقدس را دریافت نمایند.

ضمنا هواپیمایی آتا از مسافران محترم بابت صبر و شکیبایی ایشان تشکر و قدردانی می‌نماید.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۷۱۷۵، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
بهونه ای بیارین که آدم باورش بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
کاهش دید کدومه مشتی، حالا یک چیزی گفته دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین