پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
درگیری بین مسافر پرواز نجف قشم ایر خبر ساز شده است. اگر با رویکرد رویدادی به مسئله نگاه کنیم، صرفا کنجکاوی‌های لحظه‌ای خودمان را تشفی داده ایم و داستان ادامه دارد. تا زمانی که روند‌های غیرموثر نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری با فرمان فعلی ادامه داشته باشد، داستان درگیری‌ها، تاخیر‌ها، اجحاف‌ها، گران فروشی‌ها و غیره، تمام نخواهد شد. امروز با درگیری مهماندار قشم ایر با مسافر روبرو هستیم و فردا با مسئله‌ای دیگر از ایرلاینی دیگر.
شعار سال: مسافر پرواز نجف-تهران توسط مهماندار هواپیمایی قشم ایر کتک خورد.
 
تعداد بازدید : 9
 
فرهیختگان در این خصوص با انتشار خبری با عنوان وقتی هواپیمایی قشم‌ایر آب را روی زائران کربلا می‌بندد ، مدعی شده است که :

به گفته شاهدان عینی ماجرای پرواز نجف به تهران هواپیمایی قشم‌ایر، هنگام حرکت پرواز مسافران و زائران خسته از انتظار طولانی‌مدت در فرودگاه بی‌امکانات نجف که قصد نداشتند تا هنگام رسیدن به مقصد یعنی 7 صبح، نمازشان عمدا قضا شود، از مسئولان پرواز می‌خواهند به اندازه دو رکعت نماز به آنها فرصت بدهند که با ممانعت آنها مواجه می‌شوند و مسافران ناچار می‌شوند در انتهای کابین هواپیما یک‌به‌یک نمازهای شان را به جا آورند. به گفته یکی از شاهدان عینی «گفتند مراجع گفته‌اند سر جای‌تان و روی صندلی نماز بخوانید قبول است، اما صندلی‌های ما پشت به قبله بود، گفتیم نمی‌توانیم. پاسخ دادند حالا مگر تابه‌حال نمازتان قضا نشده است؟ این دو رکعت قضا شود مگر چه می‌شود؟»

هنگامی که مسافران از خدمه درخواست جرعه‌ای آب کرده‌اند، پاسخ شنیده‌اند که «چون فلانی انتهای کابین نماز دارد می‌خواند، نمی‌توانیم آبی بیاوریم و راه بسته است!» خلاصه پرواز قشم‌ایر از نجف بعد از ساعت 7 صبح در تهران به زمین می‌نشیند اما شمار زیادی از مسافران به نشانه اعتراض به پرواز گران و بی‌کیفیت قشم‌ایر و تاخیر اعجاب‌برانگیز آن، از هواپیما پیاده نمی‌شوند تا با مسئول هواپیمایی صحبت کرده و شکایت‌شان را مطرح کنند.

مسئولان و خدمه پرواز اما در اقدامی فوق‌العاده گستاخانه و عجیب درها و منافذ هواپیما را بسته و کولرها و تهویه را خاموش می‌کنند تا مسافران معترض از گرما و هوای نامناسب و نامطبوع احساس خفگی کرده و هواپیما را ترک کنند. به گفته یک شاهد عینی: «شنیدیم که مسئول هواپیمایی پشت تلفن گفت برایشان آب نبرید و کولرها را هم خاموش کنید!» بله، به زائرانی که پس از 6 ساعت خستگی، تشنگی و گرسنگی را در فرودگاه نجف تحمل کرده و از نماز صبح در پرواز بودند، تازه ساعت 9 صبح بطری‌های آب رسانده‌اند. دقت کنید، مسئولان هواپیمایی قشم‌ایر، رسما آب را روی زائران کربلا بستند!
 
توضیحات قشم ایر به خبر درگیری ها
نوروزی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم ایر در خصوص درگیری در پرواز نجف به تهران توضیحاتی ارائه داد.
نامبرده بیان داشت که، تاخیر ۶ ساعته امروز پرواز نجف به تهران به دلیل ورودی پرواز دبی به تهران بوده است. اما تعدادی از مسافران این پرواز در هنگام پیاده شدن مقاومت کرده و موجب درگیری در داخل هواپیما شده اند. امنیت پرواز به این موضوع ورود کرد، اما متاسفانه آسیب‌های زیادی وارد شده بود. این پرواز در ساعت ۱۰ صبح از مقصد نجف به تهران بوده و اصلا مهاندار مرد نداشته است. فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده واقعیت ندارد، چراکه تعدادی از مسافران خودشان شروع کننده درگیری بوده اند. با توجه به آنکه عدم خروج از هواپیما منع قانونی دارد این مسافران به هیچ عنوان خارج نمی‌شدند ودر نهایت امنیت پرواز ورود کرده است.

پیش از این در روز پنج شنبه ۲۰ مرداد هم تعدادی از پرواز‌های نجف به تهران با تاخیر بیش از ۱۲ ساعته روبرو بودند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای سایر پرواز‌های این مسیر شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۱۴۷۸۴و ۸۱۴۷۸۴، www.rokna.net / فرهیختگان/ سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین